دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1393 - 14:40
مرکز تحقیقات ملی اسرائیل:

سال جاری درگیری سختی میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان رخ می‌دهد

نشریه‌ای اسرائیلی با بیان تهدیدات فرماندهان سپاه در واکنش به ترور سردار «الله دادی» و چند نفر از رزمندگان حزب‌الله لبنان پیش‌بینی کرد که امسال درگیری سختی میان اسرائیل و حزب‌الله دربگیرد و تبعات آن حتی به خارج از منطقه خاورمیانه سرایت کند.
کد خبر : 7253

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «النشره»، مجله اسرائیلی «ان‌سایت» که به وسیله مرکز تحقیقات امنیت ملی در تل‌آویو منتشر می‌شود در گزارشی نوشت: سال جاری، سال وقوع درگیری سختی میان نیروهای اسرائیلی و حزب‌الله لبنان است که ممکن است دامنه آن به خارج از لبنان، سوریه یا منطقه خاورمیانه کشیده شود.


براساس این گزارش، نشریه «ان‌سایت» با یاداوری عملیات نیروهای اسرائیلی در حومه شهرک «قنیطره» که به شهادت شش نفر از رزمندگان حزب‌الله و یکی از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران منجر شد، نوشت: تهدیدات فرماندهان سپاه ایران (در واکنش به ترور سردار «محمدعلی الله دادی») ممکن است عملیاتی شوند و علاوه بر کمک به حزب‌الله برای اجرای عملیاتی علیه اسرائیل،‌ ممکن است ایرانی‌ها عملیاتی را در خارج (علیه ما) انجام دهند.


این نشریه اسرائیلی مدعی شد که اسرائیل از سویی و ایرانی‌ها و حزب‌الله از سوی دیگر تمایل به مدیریت درگیری بدون ورود به جنگ دارند زیرا محور ایران و حزب‌الله از حمله اسرائیل علیه نظام «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه که احتمال سرنگونی وی را به دنبال داشته باشد، نگران هستند.


این نشریه اسرائیلی نوشت: از ان رو که هرگونه جنگ جدیدی، نابودی‌های گسترده‌ای در لبنان بر جای خواهد گذاشت، اسرائیل نیز مایل به ورود به عرصه رویارویی جنگی با حزب‌الله در لبنان نیست.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته