دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 فروردين 1395 - 09:44

سخنگوی جبهه پیروان پیش‌بینی کرد: مجلس دهم از اکثریت شکننده اصولگرا و اقلیت قدرتمند اصلاح‌طلب تشکیل می‌شود

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: از آنجایی که انتخابات در 69 حوزه به دور دوم کشیده شده است، هنوز ترکیب مجلس آینده مشخص نیست. با وجود این به نظر می‌رسد که اکثریت هر چند شکننده در مجلس آینده در دست اصولگرایان خواهد بود.
کد خبر : 72521

کمال‌الدین سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره ترکیب مجلس دهم اظهار کرد: فعلا آمارهای مختلفی بیان می‌شود، اصلاح‌طلبان می‌گویند که ما بیش از 100 نفر هستیم، اصولگرایان می‌گویند که ما اینقدر هستیم با وجود همه این آمارها اکثریت شکننده در دست اصولگرایان خواهد بود.


طرفداران دولت در اکثریت خواهند بود


وی افزود: اصلاح‌طلبان با 30 نفر تهران و برخی استانها اقلیت قدرتمندی خواهند داشت، ولی اینکه اکثریت باشد را بعید می‌دانم.


سخنگوی جبهه پیروان در پاسخ به این سؤال که «آیا به نظر شما مسیر مجلس دهم اعتدالی‌تر خواهد بود؟»، تصریح کرد: مسلما مجلس دهم با مجلس نهم فرق خواهد کرد، با توجه به افراد طرفدار دولت، اصلاح‌طلبان و تعداد اصولگرایان، فکر می‌کنم ماهیت این مجلس فرق خواهد کرد و نمایندگان طرفدار دولت که متعلق به دو جناح باسند، در اکثریت خواهند بود.


سجادی ادامه داد: اگر اصولگرایان در اکثریت باشند، با دولت تعامل بیشتری خواهند داشت، البته در سیاست خارجی و اقتصاد و فرهنگ کماکان منتقد دولت خواهند بود.


برجام، فضای مجازی و تکراری بودن اعضای فهرست اصولگرایان، نتیجه انتخابات را رقم زد


وی در پاسخ به این سؤال که «چطور شد ترکیب مجلس اینقدر دچار تحول شد؟»، اظهار کرد: این تحول خیلی به خود مجلس برنمی‌گردد. البته وجود چهره‌های تکراری یک مقداری تأثیر داشت. تکرار سیاستمداران به مذاق جامعه خوشایند نیست، مردم نیروهای تازه را می‌پسندند.


سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری اضافه کرد: مسائل سیاسی و اجتماعی تک عاملی نیستند، مردم در تهران سیاسی‌تر از شهرستانها هستند و مسائل را بیشتر تحلیل می‌کنند، اینها مؤثر بود.


سجادی گفت: موضوع برجام هم تأثیر داشت، تبلیغات اصلاح‌طلبان از جنبه‌های مثبت برجام خیلی تأثیر گذاشت. تهران بیش از 700 نفر کاندیدا داشت و مردم نمی‌توانستند در مدت کم افراد را سبک و سنگین کنند. از این رو به فهرست‌ها تکیه کردند. در فضای مجازی هم لیست‌های انتخاباتی بسیار همه‌گیر شد به گونه‌ای که مردم برای رأی دادن دیگر به لیست در دست نیاز نداشتند بلکه به صفحه‌های موبایل خود نگاه می‌کردند آن فهرستی که حجم تبلیغاتی بیشتری به خود اختصاص دادند، موفق‌تر بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته