دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 اسفند 1394 - 13:55

شورای امنیت با سوء استفاده جنسی پاسداران صلح مقابله می‌کند

شورای امنیت سازمان ملل متحد، قطعنامه مقابله با سوء استفاده جنسی از سوی نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد را به تصویب رساند.
کد خبر : 72417

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رسمی چین (شینهوا)، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه، قطعنامه‌ای در راستای اقدام جدی برای مواجهه با مشکل بهره‌برداری و سوء استفاده جنسی از سوی نیروهای پاسدار صلح به تصویب رساند.


این قطعنامه که پیش‌نویس آن توسط ایالات متحده تهیه شده، از دبیر کل سازمان ملل متحد می‌خواهد تا اگر کشوری اقدامات مناسب برای تحقیق در مورد پرسنل خود یا مسئول دانستن مرتکبان را انجام ندهد، همه پرسنل نظامی و واحدهای پلیس آن کشور را که در عملیات حفظ صلح سازمان ملل متحد مشارکت دارند، جایگزین نماید.


این قطعنامه همچنین کشورها را ملزم می‌کند تا در صورتی که شواهد معتبری از سوء استفاده‌های گسترده جنسی از سوی یک واحد نظامی یا واحد پلیس وجود داشته باشد، آن واحد متخلف را از ماموریت بازگرداند.


14 عضو از 15 کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به این قطعنامه رای مثبت داده‌اند. تنها مصر به این قطعنامه رای ممتنع داد.


عمر عبدالطیفابولاتا، سفیر مصر در سازمان ملل متحد گفت: «ما تصمیم گرفتیم با وجود شیوه یکجانبه مذاکرات درمورد پیش‌نویس و وقت محدود برای انجام مشورت‌ها، به این قطعنامه رای مخالف ندهیم.»


وی افزود، کشورش همواره خواهان تفاوت قائل شدن بین مقابله با سوء استفاده‌های جنسی پاسداران صلح و «برچسب زنی به کل دولت‌ها و نیروهای نظامی‌ای است که آنها اعزام می‌کنند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته