دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1393 - 09:18
سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در گفت‌و‌گو با آنا:

واحد تهران شرق به‌زودی به استاندارد هرم هیات علمی خواهد رسید

سرپرست جدید دانشگاه آزاد تهران شرق، اصلاح ساختار هیات علمی این واحد دانشگاهی را از اولویت‌های اصلی خود در دوره مدیریش اعلام کرد.
کد خبر : 7241

ابراهیم حلاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اصلاح هرم هیات علمی و افزایش جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد تهران شرق اظهار کرد: ‌ این دانشگاه اکنون ۱۸۵ عضور هیات علمی دارد.


وی اصلاح هرم هیات علمی دانشگاه آزاد تهران شرق را بر اساس تاکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یکی از برنامه های اصلی خود اعلام کرد و ادامه داد: به‌زودی این دانشگاه را به استاندارد ۱ به ۵۰ خواهیدرسید به این معنی که به ازای هر استاد ۵۰ دانشجو در نظر گرفته می‌شود.


سرپرست دانشگاه آزاد تهران شرق در ادامه افزود: البته استاندارد جهانی در دنیا ۱ به ۱۵ است اما در کشور‌های کمتر توسعه‌یافته ۱ به ۳۰ تا ۴۵ است بنابراین مهم‌ترین شاخص واحد دانشگاهی تهران شرق اصلاح هرم هیات علمی است.


وی با تاکید بر میزان تقاضای دانشجویان برای تحصیل در این واحد دانشگاهی خاطر نشان کرد: البته برای اصلاح هرم هیات علمی این موضوع را نیز مد نظر قرار می‌دهیم زیرا با توجه به سابقه این دانشگاه بیشتر روی دو رشته مهندسی و علوم پایه متمرکز است.


حلاجیان جذب اعضای هیات علمی را یکی از اولویت های این واحد اعلام و تصریح کرد: از دو گروه جذب هیات علمی خواهیم داشت یکی کسانی که از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل شدند و دیگری کسانی که خارج از کشور هستند.


وی در ادامه افزود: البته با استفاده از کسانی که بورسیه دانشگاه‌ها و مراکز عالی هستند نیز می‌توان هرم هیات علمی این دانشگاه را به یک قاعده مناسب برگرداند و از حالت منشور به شکل ذوزنقه در آورد.


سرپرست جدید دانشگاه آزاد تهران شرق در پایان با ابراز امیدواری نسبت به کارایی ساختار دانشگاه آزاد تهران شرق، خاطرنشان کرد: با وجود امکانات مناسب موجود در این واحد زمینه برای جذب استادان به خوبی فراهم خواهد شد.


هفته گذشته دکتر حمید میرزاده در حکمی دکتر ابراهیم حلاجیان را در سمت سرپرستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق منصوب کرد قبل از وی دکتر رشید ذوالفقاری زعفرانی سرپرست این دانشگاه بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته