دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نخستین همایش ملی روانشناسی و مدیریت آسیب‌های اجتماعی در واحد چابهار برگزار شد

نخستین همایش ملی روانشناسی و مدیریت آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار برگزار شد.
کد خبر : 72397

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سرپرست واحد چابهار در حاشیه برگزاری این همایش، درباره جایگاه و اهمیت روان‌شناسی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، گفت: «با توجه به اینکه هر جامعه متناسب با شرایط فرهنگی پیشرفت و رشد را تجربه خواهد کرد، باید با برنامه‌ریزی مدون مقابل مشکلات و انحرافات ایستاد تا شاهد توسعه فرهنگی باشیم.»


دکتر محمدحسین یاراحمد زهی با تأکید بر گسترش و توسعه فعالیت‌های پژوهشی، اظهار کرد: «برگزاری همایش ملی روان‌شناسی و مدیریت آسیب‌های اجتماعی روحیه خودباوری استادان و دانشجویان در تحقیق را دوچندان کرد.»


وی درباره برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز گفت: «کارگاه‌های آموزشی درباره مدیریت آسیب‌های اجتماعی با حضور استادان دانشگاه و اندیشمندان از سراسر کشور برگزار شد. این کارگاه‌ها شامل کارگاه آموزشی عوامل موثر بر ازدواج موفق و آسیب شناسی خانواده، درمان شناختی رفتاری اعتیاد، اختلالات یادگیری و ارتباط فعالیت‌های بدنی و حرکتی با آسیب‌های اجتماعی بود.»


سرپرست واحد چابهار ادامه داد: «شناسایی علل اساسی و کنترل آنها می‌تواند بسیاری از نیروهای از دست رفته جامعه را تجدید کرده و در مسیر کار سالم جامعه هدایت کند، بنابراین مدیریت آسیب‌ها و به کارگیری ابزارها و علوم موثر و کار آمد همچون روان‌شناسی، می‌تواند در تسهیل این راه به ما کمک کند.»


در این همایش 480 چکیده مقاله و 375 مقاله کامل در محورهای روان‌شناسی و آسیب‌های اجتماعی، مددکاری اجتماعی، مدیریت شهری، جامعه شناسی، روان‌شناسی و خانواده، روان‌شناسی و آموزش، و روانشناسی و ورزش و ... دریافت شد. بیش از ۲۰ مقاله بصورت سخنرانی و ۶۰ مقاله به صورت پوستر در این همایس ارائه شد.


به گزارش آنا، همایش ملی روانشناسی و مدیریت آسیب‌های اجتماعی با مشارکت سازمان منطقه آزاد چابهار و موسسه مردم نهاد نبی اکرم (ص)، اسفند جاری در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد برگزار شد.


معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار، شهردار و اعضای شورای شهرستان چابهار، رئیسان ادارت و نهادهای دولتی، استادان برجسته و صاحب‌نظران حوزه روانشناسی کشور از حاضران در این همایش بودند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته