دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 اسفند 1394 - 13:10

حسین مرعشی: 45 کرسی از 69 کرسی باقی‌مانده را به‌دست می‌آوریم/ تصمیمات مهم مجلس دهم را باید فراکسیون اکثریت امید رقم بزند

مرعشی، حمایت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، سیدمحمد خاتمی، سرلیستی محمدرضا عارف، ردصلاحیت سیدحسن خمینی، مظلومیت جبهه اصلاحات و حضور فعال مردم در انتخابات را باعث پیروزی لیست امید دانست و گفت: مردم با شنیدن یک ندا از شخصیت‌های سیاسی طراز اول، پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.
کد خبر : 72393

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حسین مرعشی، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در نشست هم‌اندیشی برگزیدگان مرحله اول و نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی که صبح امروز ـ شنبه ـ با حضور آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، محمدرضا عارف و دیگر شخصیت‌های سیاسی در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد، در سخنانی به برنامه‌های ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در انتخابات مجلس دهم اشاره کرد و گفت: از حدود دو سال قبل موضوع شکل‌گیری یک ائتلاف فراگیر برای انتخابات مجلس مطرح شد تا پیروزی‌های ملت ایران که با گذشت و وفاداری سیاست‌مداران و همت مردمی در سال 92 حاصل شده بود، ادامه یابد.


وی در ادامه افزود: همان‌طور که گفتم از دو سال قبل بحث‌های ائتلاف آغاز شده بود؛ یعنی بین اصلاح‌طلبان با توجه به وجود گروه‌های چند ده‌گانه و شخصیت‌های دیگر و بعضا با دیدگاه‌های متفاوت پیگیری شد و در نهایت با پیشنهاد و هماهنگی احزاب و شورای هماهنگی اصلاحات به سیدمحمد خاتمی عنوان شد و بنا به راهنمایی و کمک‌ها و مساعدت محمدرضا عارف، شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان متشکل از همه احزاب و گروه‌های سیاسی و شخصیت‌های اصلاح‌طلب همچنین نمایندگان ادوار مجلس ایجاد شد.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به رد صلاحیت‌های اصلاح‌طلبان اشاره کرد و افزود: علی‌رغم رد صلاحیت‌های گسترده‌ای که مردم شاهدش بودند بر اساس بازی در زمین محدود که در سال 92 تجربه شده بود، تصمیم قاطع ائتلاف و اعلام حضور در انتخابات، به تأثیرگذاری حداکثری منجر شد.


سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در ادامه تأکید کرد: بعد از ارزیابی و بررسی کاندیداها، حدود 120 نفر برای حضور در لیست ائتلاف استان تهران اعلام آمادگی کردند. ما با اعضای حزب اعتدال و توسعه که به دولت نزدیک است توانستیم در طی چند جلسه، لیست 30 نفره ائتلاف در استان تهران را نهایی کنیم. یک ندا از شخصیت‌های سیاسی طراز اول به مردم رسید و باعث وحدت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی شد.


وی حمایت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، سیدمحمد خاتمی، سرلیستی محمدرضا عارف و حضور فعال مردم در انتخابات را باعث پیروزی لیست امید دانست و در این باره افزود: تمام این موارد دست به دست هم داد تا این برگ زرین سیاسی در تاریخ کشور رقم بخورد و یک بلوغ سیاسی در استان تهران را مشاهده کردیم.


سخنگوی حزب کارگزاران در ادامه تاکید کرد: عدم حضور سیدحسن خمینی در انتخابات، مظلومیت جبهه اصلاحات، وحدت و هماهنگی این جبهه و حمایت شخصیت‌های بزرگ از لیست امید باعث شد که این لیست در تهران رأی بیاورد.


مرعشی در بخش دیگری از سخنرانی‌ خود تصریح کرد: از 218 کرسی به غیر از 5 نماینده اقلیت‌های مذهبی، ائتلاف امید 124 نفر یعنی 57 درصد کرسی‌های مجلس در مرحله اول را به دست آورده است. ائتلاف اصولگرایان 71 کرسی یعنی 33 درصد از کرسی‌های مجلس دهم و مستقلین 21 کرسی یعنی 10 درصد از کرسی‌ها را در اختیار دارند.


او در ادامه بیان کرد: اکنون در شرایطی هستیم که برای 69 کرسی باقی‌مانده به جز چهار کرسی یعنی 65 کرسی دیگر کاندیداهای مطرحی وجود دارد و ارزیابی ما نشان می‌دهد که حداقل بتوانیم 45 کرسی را از آنِ ائتلاف امید کنیم.


مرعشی در پایان افزود: ائتلاف بزرگ و سازنده امید باید در مجلس دهم به یک فراکسیون اکثریت تبدیل شود و تصمیمات مهم مجلس دهم را فراکسیون اکثریت امید رقم بزند تا دولت تدبیر و امید بتواند از گذرگاه‌های بحرانی که با آن مواجه است عبور کند.


در این مراسم علی شکوری‌راد، فاطمه راکعی، الهه کولایی، غلامرضا تاجگردون، سید حسن رسولی، علی صوفی، مجید فراهانی، محسن مهرعلیزاده، یاسر هاشمی رفسنجانی، حسین کمالی، مجید انصاری، غلامرضا انصاری و کاندیداهای منتخب لیست امید در استان تهران حضور داشتند.


انتهای پیام/

برچسب ها: حسین مرعشی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته