دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انتقاد خلیلی از افزایش مصلحت اندیشی‌ها در اتاق تهران

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران با بیان اینکه مصلحت اندیشی‌های اتاق بازرگانی تهران در دوره اخیر بسیار زیاد شد، گفت: اتاق‌های بازرگانی باید بدون توجه به اینکه چه چیزی به مذاق دولت‌ها خوش می‌آید، حرکت کنند و در صورتی که دولت در اقتصاد دچار اشتباه شد، تذکر بدهند.
کد خبر : 7237

ابوالحسن خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه اتاق‌های بازرگانی مشاور سه قوه هستند، گفت: مصلحت‌اندیشی‌هایی که در طول دوره هفتم اتاق تهران اعمال شد، همگی به نفع دولت بود و به منافع بخش خصوصی و اقتصاد غیر دولتی توجه کمتری شد.


وی افزود: به هیچ وجه همراهی با دولت از سوی اتاق به معنای سکوت در برابر تصممیات و سیاست‌های اقتصادی دولت نیست، بلکه اتاق بازرگانی تهران باید با تکیه بر پایش فضای کسب و کار، مشاوره‌ درست و کاملا منطقی و متناسب با فضای اقتصادی کشور به دولت یازدهم ارائه کند.


خلیلی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی جایی برای رفتارهای سیاسی و و وارد کردن دیدگاه‌های سیاسی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی بخش خصوصی و تشکل‌های غیردولتی نیست، اظهار کرد: بروز چنین رفتارهایی به پشتوانه اتاق بازرگانی لطمه می‌زند و تمامی افراد باید قبل از وارد شدن به اتاق گرایش‌های سیاسی و دیدگاه‌های غیر اقتصادی خود را پشت در اتاق بگذارنند.


وی ادامه داد: این روزها تشکل‌های ساختگی برای ورود به اتاق بازرگانی تهران را می‌بینیم و باید بدانیم یکی از مهمترین وظایف اتاق در دوره هشتم، این است که شفاف عمل کند.



انتهای پیام/

برچسب ها: اتاق اقتصاد دولت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته