دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 اسفند 1394 - 11:20

اتحادیه عرب: حزب‌الله لبنان گروهی تروریستی است/ عراق: حزب الله، آبروی اعراب است

چند روز پس از اقدام تعجب‌برانگیز شورای همکاری خلیج فارس، اتحادیه عرب نیز جنبش حزب‌الله لبنان را به عنوان گروهی تروریستی معرفی کرد.
کد خبر : 72364

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت انگلیسی الجزیره، به دنبال نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در قاهره در روز جمعه، جنبش حزب‌الله لبنان به عنوان یک گروه تروریستی معرفی شد.


بنا به این گزارش، از میان 22 دولت عضو این سازمان منطقه‌ای به جز عراق و لبنان، دیگر دولت‌ها با این اقدام موافقت کرده‌اند.


در بیانیه‌ای که در انتهای این نشست از سوی وحید مبارک، دیپلمات بحرینی خوانده شد، آمده است: «قطعنامه اتحادیه عرب، حزب‌الله لبنان را به عنوان گروهی تروریستی در نظر گرفته است.»


جبران باسیل، وزیر امور خارجه لبنان در واکنش به این تصمیم اتحادیه عرب در کاربری توئیتر خود نوشت: «ما نسبت به این قطعنامه، اعتراض کردیم چرا که در چارچوب معاهده ضد تروریسم عربی نبود. حزب‌الله در لبنان هواداران بسیاری دارد و یکی از مهمترین اجزای متشکله این کشور به شمار می‌آید.»


در نشست وزیران امور خارجه، ابراهیم الجعفری، وزیر امور خارجه عراق به عنوان مخالف سخنرانی کرد. او در این سخنرانی که با واکنش تند هیات نمایندگی سعودی رو‌به‌رو شد گفت: «حزب‌الله لبنان، آبروی اعراب را حفظ کرده است. هر کس که آن‌ها را تروریست بداند، خود تروریست است.»


هیات نمایندگی دولت سعودی پس از این سخنان الجعفری، نشست را ترک کردند.


هفته گذشته نیز شورای همکاری خلیج فارس، حزب‌الله را گروهی تروریستی معرفی کرده بود. این اقدام با واکنش منفی ایران، لبنان، الجزایر و عراق رو‌به‌رو شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته