دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 اسفند 1394 - 11:09
تایمز‌هایراجوکیشن منتشر کرد

بهترین دانشگاه‌های اروپایی سال 2016؛ آکسفورد و کمبریج هم‌چنان بهترین‌اند

«تایمز هایراجوکیشن» در آخرین رتبه‌بندی خود بهترین دانشگاه‌های اروپایی را معرفی کرد.
کد خبر : 72353

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، «تایمز هایراجوکیشن» در آخرین رتبه‌بندی خود 200 دانشگاه‌ برتر اروپایی را معرفی کرد.


3 دانشگاه انگلیسی آکسفورد، کمبریج و امپریال کالج لندن جز 3 دانشگاه‌ها برتر قاره اروپا در این رتبه‌بندی معرفی شدند. بعد از آن‌ها انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ سوئیس، کالج لندن (UCL)، مدرسه اقتصاد لندن (LSE)، دانشگاه ادینبورگ انگلیس، دانشگاه کینگز لندن، انستیتوی کارولینسکا سوئد، لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ در رتبه‌های چهار تا ده قرار گرفتند.


شاخص‌های لحاظ شده در این رتبه‌بندی کیفیت و شیوه آموزش، کیفیت پژوهش، استناد (نفوذ تحقیقات)، درآمد‌های غیر شهریه‌ای و چشم‌انداز بین‌‌المللی بود.


انگلیس با 46 دانشگاه بیشترین نماینده را در این رتبه‌بندی دارد، آلمان با 36 دانشگاه دومین کشور اروپایی است که بیشترین تعداد دانشگاه‌ها را در این لیست دارد، 11 دانشگاه از دانشگاه‌های آلمان جز 50 دانشگاه برتر این فهرست بودند.


ایتالیا با 19 دانشگاه، فرانسه با 15 دانشگاه و هلند با 13 دانشگاه بیشترین نمایندگان را در این رتبه‌بندی داشتند. همچنین کشورهای حوزه اسکاندیناوی مانند سوئد و فنلاند با 11 و 6 دانشگاه در این رتبه‌بندی، عملکرد خوبی از خود نشان دادند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته