دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 اسفند 1394 - 11:07
در کمیسیون علمی و فناوری اعلام شد

ساخت بیش از 50 محصول زیست فناوری در داخل کشور

جلسه 234 کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
کد خبر : 72350

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این جلسه وضعیت فعلی زیست فناوری کشور و برنامه‌های پیش رو در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.


بر اساس گزارشی که در این زمینه ارائه شد، ابتدا سهم دانشگاه‌های کشور در تربیت متخصصین زیست فناوری و درصد اعضای هیئت علمی در حوزه زیست فناوری بررسی شده و سپس با بررسی وضعیت بین‌المللی این فناوری در جهان اعلام شد سهم ایران در تولید علم در زیست فناوری نزدیک به 1درصد تولید علم جهان و 20درصد تولید علم در منطقه است.


براساس این گزارش از420 شرکت فعال در حوزه زیست فناوری 256 شرکت دانش‌بنیان هستند و توانسته‌اند بیش از 50 محصول صادراتی در این زمینه عرضه کنند.


این گزارش ایجاد سامانه آماری زیست فناوری، به‌روزرسانی سند ملی زیست فناوری، تعیین اولویت‌های پژوهشی زیست فناوری در پزشکی و کشاورزی، تهیه گزارش جامع از تنوع زیستی کشور، طراحی و راه‌اندازی نظام ملی زیست فناوری دانش‌آموزی و راه اندازی سامانه زیست فناوری ایران را اقدامات انجام شده در این حوزه برشمرد.


گزارش نشان داد صندوق حمایت از سرمایه گذاری زیست فناوری در مدت 6 ماه فعالیت این صندوق، 235میلیارد ریال قرارداد امضا کرده و در این راستا با ایجاد 18 شرکت زایشی زیست‌فناوری زمینه انتقال دانش فنی از بخش دولتی به بخش خصوصی تسهیل شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته