۲۰/ اسفند /۱۴۰۳
10:25 22 / 12 /1394
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم:

با تصویب بودجه گام خوبی در تجهیز آزمایشگاه‌ها برداشته می‌شود

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم و تحقیقات و فناوری تاکید کرد توسعه دیپلماسی علمی دانشگاه‌ها در دوران پسابرجام یکی از ضرورت‌های مورد توجه وزارت علوم است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمد روشن، در نشست با مسئولان دانشگاه‌های استان بوشهر گفت: «در این شرایط زمنیه تعامل مناسب با دانشگاه‌های معتبر خارجی و منطقه‌ای کشورهای مسلمان فراهم می‌شود.»


او یادآوری کرد در نوع دیپلماسی علمی زمینه حضور استادان کشورهای دیگر در ایران و استادان ایرانی در کشورهای دیگر فراهم می‌شود و در نتیجه تولید دانش به سطح بالاتری ارتقا پیدا می‌کند.


روشن گفت: «همچنین در شرایط پسابرجام و برداشتن تحریم‌ها امکان تجهیز آزمایشگاه‌های مراکز آموزش عالی به نحو مطلوبی فراهم می‌شود.»


معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: «امیدواریم مجلس شورای اسلامی در قالب لایحه بودجه‌ای که دولت تقدیم کرده، بخش‌هایی ر ا که مربوط به تامین اعتبار تجهیز آزمایشگاه‌هاست، تصویب و تائید کند و گام خوبی برای نوسازی آزمایشگاه‌ها برداشته شود.»


روشن درباره طرح آمایش آموزش عالی کشور گفت: «این طرح ضمن آمایش از حیث عرضه و تقاضا، باید دانشگاه‌ها را به جایگاه خودشان برگرداند و در موارد نیاز توسعه منطقه‌ای دهد.»

گوشتیران
قالیشویی ادیب

او گفت: «دنبال قبض و توسعه غیرمنطقی دانشگاه‌ها نیستیم بلکه باید دانشگاه‌ها در جایگاه خود به صورت منطقی قبض و توسعه داده شوند.»


معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد توسعه‌باید براساس استانداردهای علمی در کشور یا استانداردهای بین المللی و جهانی باشد.


روشن درباره مستندسازی اموال غیرمنقول دانشگاه‌ها هم گفت: «دانشگاه‌ها باید دقت نظر لازم را داشته باشند و اجازه ندهند برخی از افراد سودجو بخواهند با سندسازی این اموال را تصرف کنند.»


او هم‌چنین از بررسی طرح نظام جامع آموزش تربیت‌بدنی حرفه ای و مهارتی در صحن علنی مجلس و تصویب سه ماده از آن تاکنون خبر داد.


روشن گفت: «براساس این طرح نهاد ملی آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای ایجاد می‌شود و وظیفه آن نظارت و هدایت همه فعالیت‌ها در حوزه تربیت فنی و حرفه‌ای است.»


او گفت: «آموزش مهارتی در سه حوزه دولتی، غیردولتی و تعاملی و در مشارکت بین المللی نیزدر قالب مجازی، حضوری و نیمه‌حضوری است.»


روشن ادامه داد: «با ارتباط ایجاد شده پسا فرجام بین دانشگاه های داخلی و خارجی متقاضیانی که مایل هستند در ایران به حرفه‌آموزی بپردازند و یا استادهای حرفه‌ای ایرانی را قبول دارند و امکان حضور مستمر در ایران را ندارند، می‌توانند در آموزش‌های نیمه حضوری شرکت کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر