دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور:

متقاضیان ورود به دانشگاه آزاد باید در آزمون سراسری شرکت کنند

دکتر توکلی گفت: ما از کسانی که می‌خواهند در دانشگاه آزاد برای رشته‌های با آزمون متقاضی شوند، تقاضا داریم حتما در آزمون سراسری هم ثبت نام کنند و با سایر داوطلبان آزمون بدهند.
کد خبر : 7230

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه دور جدید ثبت نام آزمون سراسری از فردا آغاز خواهد شد، تصریح کرد: براساس برنامه زمانی اعلام شده قبلی، ثبت نام از داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۴ برای دوره‌های روزانه نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین کد رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش در آنها بر اساس آزمون صورت می‌پذیرد، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی و دانشگاه فرهنگیان که تا کنون برای شرکت در آزمون سراسری در سال ۱۳۹۴ ثبت نام نکرده‌اند، از فردا یکشنبه هفدهم اسفند ماه ۱۳۹۳ منحصرا از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز و در پایان روز چهارشنبه بیستم اسفندماه ۹۳ پایان می‌پذیرد.


توکلی افزود: هر یک از داوطلبان مذکور می‌تواند در این مهلت ضمن مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام در صورت واجد شرایط بودن برای ثبت نام در آزمون سراسری سال ۹۴ به شرح مندرج در اطلاعیه این سازمان که از امروز بعد از ظهر بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد و در نشریه پیک سنجش روز دوشنبه هجدهم اسنفدماه نیز منتشر می‌شود، مراجعه و نسبت به تکمیل تقاضانامه اینترنتی ثبت نام اقدام کنند.


مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به متقاضیانی که پیش از این در آزمون سراسری 94 ثبت نام کرده اند، گفت: آن دسته از داوطلبانی که قبلا در آزمون سراسری سال ۹۴ ثبت نام کرده‌اند، فقط می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان و وارد کردن اطلاعات درخواستی نسبت به مشاهده اطلاعات ثبت نامی و در صورت لزوم ویرایش اطلاعات خود بر اساس دستورالعمل مندرج در بند الف اطلاعیه منتشرهٔ این سازمان اقدام کنند.


لازم به ذکر است که این دسته از داوطلبان به هیچ وجه مجاز به ثبت نام مجدد نیستند. با توجه به برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون سراسری سال ۱۳۹۴ برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنج شنبه ۲۱ خرداد ماه ۱۳۹۴، برای داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعد از ظهر پنج شنبه ۲۱ خرداد ماه ۱۳۹۴، برای داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۲۲ خردادماه ۹۴ و برای داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعد از ظهر جمعه 22 خردادماه ۹۴ برگزار می‌شود.


توکلی با تاکید بر اینکه کنکور دانشگاه سراسری و آزاد به صورت یکسان برگزار می شود، تاکید کرد: آزمون دو دانشگاه آزاد و سراسری با هم برگزار می‌شود. ما از کسانی که می‌خواهند در دانشگاه آزاد برای رشته‌های با آزمون متقاضی شوند، تقاضا داریم حتما در آزمون سراسری هم ثبت نام کنند و با سایر داوطلبان آزمون بدهند، البته نیازی به علامتگذاری ندارند. ضمن اینکه ما برای همه کسانی که در آزمون ما شرکت می‌کنند، کارنامه صادر خواهیم کرد و کارنامه را در مرداد ماه بر روی سایت خواهیم گذاشت.


وی در پایان تاکید کرد: عزیزانی که فقط متقاضی ورود به دانشگاه آزاد هستند، می‌توانند به استناد به این کارنامه و کدی که در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت به سایت دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه و با توجه به دستورالعمل‌ها به صورت جداگانه از دانشگاه سراسری انتخاب رشته کنند. حتی ممکن است فردی در هر دو آزمون قبول شود و می‌تواند به اختیار خود ورود به یکی از دو دانشگاه آزاد و سراسری را انتخاب کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته