دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

درخواست مقیمی برای تدوین الگوی اتاق بازرگانی مطلوب

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه باید بر اساس یک الگو از اتاق مطلوب، کاستی‌ها و نقاط قوت اتاق تهران در دوره هفتم را بررسی کرد، گفت: باید الگوی کاملا بومی و برگرفته از فرهنگ داخلی برای ایجاد اتاق مطلوب جامعه ایرانی طراحی و تدوین شود.
کد خبر : 7229

فاطمه مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه هیچ گاه الگویی از یک اتاق بازرگانی مطلوب در هیچ دوره‌ای متصور نبوده‌ است، افزود: چنانچه بخواهیم الگویی برای یک اتاق بازرگانی مطلوب داشته باشیم، باید کاملا بر فرهنگ داخلی و فضا و شرایط اقتصادی جامعه تکیه کنیم و حتی در این زمینه نمی‌توان از نمونه‌های جهانی نیز الگوبرداری کرد.


وی با تاکید بر اینکه تعریف مطلوب در هر جامعه متفاوت است و متناسب با فرهنگ جامعه تغییر می‌کند، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم بدون داشتن الگوی اتاق مطلوب عملکرد اتاق تهران را در دوره هفتم مورد ارزیابی قرار دهیم، باید عملکرد آن را با ادوار قبلش مقایسه کنیم.


مقیمی افزود: اتاق بازرگانی تهران در دوره هفتم نسبت به دوره‌های قبلی بهتر بود، ولی بحث کمیسیون‌محوری و نماینده‌محوری در آن کمرنگ بود.


عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در دوره هفتم همچنین با تاکید بر کمیسیون محور بودن اتاق تهران در دوره جدید، خواستار آن شد که تمامی اعضای آینده این تشکل بخش خصوصی به خط مشی مندرج در آیین‌نامه‌ها احترام بگذارند و اجرای آن را در اولویت قرار دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب