دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 اسفند 1394 - 20:18

امام جمعه تبریز خطاب به عراقچی: شما از صلحا و امید مردم هستید

معاون وزیر امور خارجه گفت: برجام موانع را برداشت و فضا را برای توسعه کشور آماده کرده است.
کد خبر : 72281

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، سیدعباس عراقچی روز جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، اظهار کرد: باید از فرصت های پیش رو استفاده کنیم و بقیه راه بستگی به همت و حرکت خودمان دارد .
وی افزود : برجام فضا را آماده کرد و بدون اغراق قدرت اول منطقه، ایران است که این دستاوردها به برکت خون شهدا و نصایح بزرگان بدست امده است.
وی تاکید کرد : دعای مردم و بزرگان که تیم مذاکره کننده هسته ای را حمایت کردند و موجب دلگرمی شدند و در خطبه های نماز جمعه و خبرگان رهبری حمایت انجام و مذاکرات هم منتج به نتیجه شد.
عراقچی با اشاره به بیانات روز گذشته رهبری و بیان اینکه تبدیل مذاکرات به نتایج ملموس طول می کشد، گفت: ما به دنبال واردات نیستیم و معتقدیم رفت و آمد هیات های غربی به کشورمان باید با همکاری های مثبت وسرمایه گذاری همراه و فناوری وارد کشور شود.
وی ادامه داد: اقتصاد کشور باید اقتصادی مقاومتی باشد تا در مقابل هر گونه فشار خارجی دوام بیاوریم و مشکلی پیش نیاید و کشوری طمع تحریم یا فشار بر ایران را نداشته باشد.
وی اضافه کرد: تحریم ها همه لغو شده اند به جز تحریم های کنگره آمریکا که آن نیز متوقف شده است.
مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان تشریح کرد: نتایج برجام در عمل به تدریج خود را نشان خواهد داد؛ روابط پولی با بانک های خارجی و مناسبات تجاری و اقتصادی با شرکت ها و کشورهای خارجی بر مبنای اعتماد صورت می گیرد و این امر زمان بر و مستلزم فضای اطمینان بخش است.
وی تاکید کرد: همه باید در کشور کمک کنند تا سرمایه گذاران خارجی با فضای اعتماد ایجاد شده در کشور فعالیت کنند.
وی یادآور شد: شرکت های خارجی تحت تاثیر اظهارات دولتمردان کشور خود قرار نمی گیرند واین فضای اعتماد و اطمینان بخش است که آنان را به سرمایه گذاری در ایران تشویق می کند.
** امام جمعه تبریز: دکتر ظریف از وزرای ارزشمند است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این دیدار گفت: دکتر ظریف از وزرای ارزشمند است.
آیت الله محسن مجتهدشبستری خطاب به عراقچی اظهار داشت: شما از صلحا و امید مردم هستید.
وی ادامه داد: نتایج برجام باید ملموس باشد و مردم آن را احساس کنند.
سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان امروز جمعه برای سفر کاری یکروزه در تبریز به سر می برد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب