دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 اسفند 1394 - 15:05
معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌ها:

بدهی اغلب ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها تسویه شد

معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به پایان یافتن مهلت ایرلاین‌ها برای تسویه بدهی خود به شرکت فرودگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون اغلب شرکت‌های هواپیمایی بدهی خود را تسویه کردند.
کد خبر : 72257

به گزارش گروه اقتصادی انا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامحسین باقریان درباره آخرین اقدامات ایرلاین‌ها برای پرداخت بدهی خود به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بابت استفاده از خدمات فرودگاهی اظهار کرد: با توجه به اینکه بدهی‌ شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سه تا چهار سال گذشته انباشته شد، مذاکرات متعددی برای وصول مطالبات صورت گرفت و شرکت‌های هواپیمایی وعده‌های زیادی برای پرداخت بدهی خود اعلام کردند اما متاسفانه به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نبودند.


وی ادامه داد: به رغم مذاکرات متعدد در نهایت سه شنبه ۱۸ اسفند آخرین مهلت ایرلاین‌ها برای تعیین تکلیف بدهی ایرلاین‌ها اعلام شد و تاکنون اغلب شرکت‌های هواپیمایی بدهی خود را تسویه کردند اما سه شرکت هواپیمایی هنوز هیچ اقدامی انجام ندادند.


این عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: با توجه به اتمام مهلت ایرلاین‌ها برای پرداخت بدهی خود، از طرف بخش حقوقی شرکت‌ فرودگاه‌ها پیگیری‌های لازم از امروز انجام می‌شود.


باقریان با بیان اینکه نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات موضوع مطالبات شرکت فرودگاه‌ها را به طور مداوم پیگیری می‌کنند، افزود: مطالبات این شرکت از حقوق بیت‌المال است و شرکت فرودگاه‌ها هم باید نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام کند.


وی عنوان کرد: ضمن اینکه اختیارات لازم به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران داده شده تا از ظرفیت‌های قانونی نسبت به وصول مطالبات خود از ایرلاین‌ها اقدام کند.


باقریان تاکید کرد: به دلیل اینکه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به مشکلات ایرلاین‌ها واقف است به رغم عدم پایبندی آنها در تعهدات خود با شرکت‌های هواپیمایی مدارا کرد اما با توجه به اینکه اقدام جدی از سوی ایرلاین‌ها برای پرداخت بدهی‌ مشاهده نشد٬ مجبور به استفاده از الزامات حقوقی و قانونی برای وصول مطالبات خود شدیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: تسویه بدهی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته