دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حکم توقیف اموال یک موسسه اعتباری در دست مشتریان

تعلل بانک مرکزی در جلوگیری از فعالیت موسسات اعتباری غیرمجاز، به شدت سپرده‌گذاران را با مشکل مواجه کرده‌ است.
کد خبر : 7225

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، بانک مرکزی که مدتی پیش اسامی سه موسسه اعتباری مجاز را در سایت خود قرار داده و از هر گونه اظهارنظر درباره سایر موسسات خودداری می‌کند، به شایعات درباره نحوه ادامه فعالیت سایر موسسات اعتباری که در کشور فعالیت می‌کنند، دامن زده‌است.


متاسفانه این موسسات در حالی به فعالیت خود ادامه می‌دهند که هیچ کس درباره میزان سود، نحوه سپرده‌گیری و حتی باز پس دادن آنها نظارتی ندارد.


یکی از این موسسات که مشخص شده حجم زیادی از منابع مالی خود را در اختیار یکی از پروژه‌های عمرانی توقیف شده قرار داده‌است، به تازگی نه تنها از بازپرداخت سپرده‌های مردم امتناع می‌کند، بلکه آنها را به مشارکت در همین پروژه عمرانی دعوت کرده‌است.


برخی مشتریان این موسسه که به دنبال دریافت سپرده‌های خود هستند، با شکایت به مرجع قضایی توانسته‌اند حکم توقیف اموال آن را دریافت کنند. در نتیجه مدیران موسسه برای جلوگیری از این اقدام، بخشی از سپرده‌ها را باز پس داده و ادامه تسویه آن را به سال جدید موکول کرده‌اند.


این وضعیت در حالی است که بانک مرکزی در اقدامی انفعالی فقط به مردم توصیه کرده از سپرده‌گذاری در این موسسات خودداری کنند و در قبال جذب پول کلان از سوی آنها هیچ واکنشی نداشته است.


همچنین در سایه تعلل بانک مرکزی در اظهارنظر درباره این موسسات، برخی نمایندگان مجلس با انتشار اخباری درباره ادغام یا انحلال این موسسات، به بازار داغ شایعات دامن زده و بر نگرانی سپرده‌گذاران می‌افزایند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته