دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 اسفند 1394 - 13:23
در گفت‌وگو با آنا

کاپتان تیم بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی: تیم ما چوب اختلاف هاشمی و مشحون را خورد

کاپیتان تیم بسکتبال د‌انشگا‌ه آ‌زا‌د گفت: بسکتبال ایران بزرگ است و نباید اسیر درگیری ها و اختلافات شخصی دیگران شود. اگر دو مسئول با یکدیگر اختلاف نظر دارند گناه بازیکنان و یک باشگاه چیست؟
کد خبر : 72231

صمد نیکخواه بهرامی در گفت‌و‌گو با آنا درباره شکست مقابل شهرداری اراک و عدم صعود به مرحله نیمه‌نهایی لیگ گفت: «‌بازی سخت و نفس‌گیری مقابل شهرداری اراک داشتیم. این تیم بازیکنان و کادر فنی خوبی در اختیار دارد و بسیار قابل احترام است اما متاسفانه در جریان بازی اتفاقاتی افتاد که شایسته بسکتبال ایران نبود.»


وی افزود:‌ «‌من به هیچ عنوان قصد ندارم ارزش و اعتیار تیم شهرداری اراک را پایین بیاورم. بازیکنان این تیم هم زحمت کشیدند تا به این پیروزی برسند.»


نیکخواه بهرامی گفت: «‌در هر‌بازی اشتباه داوری امری کاملا طبیعی است اما زمانی که این موضوع استمرار پیدا می‌کند به طور حتم شک‌برانگیز می‌شود.»


ملی‌پوش تیم بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه تیم شهرداری اراک کار بزرگی انجام داد، خاطرنشان کرد: «‌اشتباهات پی در پی داوری باعث حذف تیم ما شد. از طرف دیگر برخی مشکلات و اختلافات که آقایان با یکدیگر دارند تیم ما را به این روز انداخت. همه می دانند که مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال و هاشمی مربی ما با یکدیگر اختلاف دارند و شاید شکست تیم ما هم بی‌تاثیر از این موضوع نبود.»


وی ادامه داد: «بسکتبال ایران بزرگ است و نباید اسیر درگیری‌ها و اختلافات شخصی دیگران شود. اگر دو مسئول با یکدیگر اختلاف نظر دارند گناه بقیه بازیکنان و یک باشگاه چیست؟ تیم دانشگاه ازاد با هزینه کلان امسال در لیگ حضور داشت اما متاسفانه برخی اختلاف نظرات باعث شد ما از صعود به چهار تیم بازبمانیم.»


نیکخواه همچنین با انتقاد از اینکه گفته می‌شود لیگ بسکتبال امسال پویا شده است،عنوان کرد: «‌اکثر کارشناسان و مسئولان اعتقاد دارند که لیگ امسال پویا شده اما به نظرم این اتفاق نیفتاده است. لیگ پویا به این معنی است که بازیکنان جوان عملکردشان را به نمایش بگذارند و تا مرحله نهایی، تیم‌های صعودکننده مشخص نباشند اما در لیگ ایران به آسانی می توانیم بفهمیم که چهار تیم اول کدام هستند و حتی قهرمان هم از پیش تعیین شده است. در لیگ پویا داوری هیچ نقشی ندارد اما در همه بازی‌های ما دارو نقش تعیین‌کننده دارد.»


ملی‌پوش تیم بسکتبال دانشگاه آزاد با انتقاد از عملکرد داوران لیگ اظهار کرد: «‌به نظرم من زمانی می‌توانیم بگویم داور یک دیدار خوب است که هیچ نقشی در نتیجه گرفتن هر‌دو تیم نداشته باشد. در لیگ NBA مردم و بازیکنان هیچ کدام دارو را نمی شناسند و اگر توانستند داوری را پیدا کنید که ما اسم آن را بدانیم من برای همیشه بسکتبال را کنار می گذارم. اما در ایران همه داروان ما به دلیل قضاوت های که انجام می‌دهند معروف و شناخته‌شده هستند.»


نیکخواه گفت: «‌در بازی هفتم ما مقابل شهرداری اراک ناظر و رئیس فدراسیون حضور داشتند اما متاسفانه باز هم شاهد اشتباه داروی بودیم. من چند سال است که از فدراسیون درخواست می‌کنم برای بازی‌های پلی آف دارو از خارج از کشور بیاورند تا زحمت تیم‌ها هدر نرود اما آنها مخالفت می‌کنند و نتیجه آن هم این می‌شود که در لیگ امسال شاهد درگیری، چاقوکشی، پرتاب سنگ و... بودیم.»


کاپیتان تیم بسکتبال د‌انشگا‌ه آ‌زا‌د با انتقاد از داوری در بازی مقابل شهرداری اراک گفت: «‌متاسفانه در جریان بازی بازیکن حریف بر سر بازیکن ما می‌کوبد و زمانی که از داور می‌خواهیم با او برخورد کند می‌گوید بازیکن حریف معذرت‌خواهی کرد! بازیکن تیم حریف تمارض می‌کند و خودش را بر زمین می‌اندازد که کسی دیگری جای او پنالتی بزند. دکتر تیم زمانی می‌تواند به زمین مسابقه وارد شود که داور به او اجازه دهد اما در مورد مصدوم شدن بازیکن حریف دیدیم که همه کادر فنی به داخل زمین آمدند و بعد از آنکه بازیکن تعویض شد چند ثانیه بعد دوباره بازیکن مصدوم به زمین برگشت. اگر این بازیکن مصدوم بود چرا به زمین برگشت اما اگر مشکلی نداشت چرا پنالتی را دیگری زد. متاسفانه با دیدن این وضع بسیار غصه خوردم که ما برای چه کسانی این همه سال زحمت کشیدیم و بسکتبال بازی کردیم.»


وی همچنین در مورد استعفای مصطفی هاشمی گفت:« بعد از بازی مصطفی هاشمی به رختکن آمد و به بازیکنان گفت که آنها سرشان را بالا بگیرند چرا که زحمت خودشان را کشیدند و اگر این اتفاق برای تیم دانشگاه آزاد افتاد مقصر او بود چرا که تیم ما چوب اختلافات و درگیری آنها را خورد. متاسفانه مشکلات مشحون و هاشمی به باشگاه دانشگاه آزاد و بازیکنان ضربه زد. در جریان بازی کل سوت های دارو به نفع شهرداری اراک زده شد و در پایان بازی باز هم شانس پیروزی را از ما گرفتند.»


نیکخواه در پایان گفت: «طبق خبرهایی که من شنیدم هاشمی حتی از لیگ هم انصراف داده است و قصد ندارد دیگر در لیگ تیمی داشته باشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته