دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 اسفند 1394 - 12:22

داریوش قنبری: اصولگرایان در انتخابات با مهندسی معکوس اصلاح‌طلبان مواجه شدند

یک فعال سیاسی با اشاره به انتخابات هفتم اسفند گفت: این انتخابات پیام‌های زیادی دارد. از جمله اینکه نشان داد مردم خواهان تحولاتی در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی هستند. امیدوارم که مسئولان پیام‌های این انتخابات را دریافت کنند و آنچه را خواست مردم است، محقق کنند.
کد خبر : 72214

داریوش قنبری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در تحلیل خود از وضع سیاسی سال 94 اظهار کرد: سال گذشته در مجموع دو دستاورد مهم داخلی و خارجی داشت: یکی به نتیجه رسیدن مذاکرات همراه با تدبیر دولت روحانی در عرصه سیاست خارجی بود که فصل جدیدی را در روابط خارجی ما باز کرد و دیگری برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بود.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: برجام به تندروهایی که مذاکرات هسته‌ای را بی‌نتیجه می‌دانستند نشان داد که در سیاست خارجی می‌توان مسائل با گفت‌وگو حل کرد.


وی با اشاره به انتخابات هفتم اسفند ماه افزود: هرچند عده‌ای تلاش کردند، مشارکت گسترده‌ای شکل نگیرد تا بتوانند زیر چتر یک مشارکت ضعیف نیروهای خود را وارد مجلس کنند، به این نتیجه نرسیدند و با مهندسی معکوس اصلاح‌طلبان مواجه شدند.


قنبری گفت: اصولگرایان فکر نمی‌کردند در حالی که بسیاری از نیروهای اصلی اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شده است، این مهندسی معکوس انجام شود. اما آنچه اتفاق افتاد تدبیر اصلاح‌طلبان بود که از گذشته درس گرفتند و اجازه ندادند که تندروها و افراطیون به مجلس آینده راه پیدا کنند.


این فعال سیاسی تصریح کرد: کسانی که با ایستادند در مقابل برجام در واقع در مقابل منافع ملی ایستادند که توسط دولت نمایندگی می‌شد، برای اولین بار طی 12 سال گذشته نتوانستند وارد مجلس شوند و این یک پیروزی جدی بود برای ملت ایران بود.


قنبری اظهار کرد: گرچه ردصلاحیت گسترده باعث شد که مشارکت خیلی وسیعی شکل نگیرید، با همین 62 درصد مشارکت نیز اصلاح‌طلبان توانستند نتیجه را تغییر بدهند و مردم اجازه ندادند که خانه ملت در اختیار کسانی قرار بگیرد که صدایشان با صدای ملت متفاوت باشد. به نظر من این مهم‌ترین اتفاق سیاسی سال 94 است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته