دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 اسفند 1394 - 12:22

گزارش تلگرامی معصومه ابتکار از برندگان جایزه دکتر تقی ابتکار

رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور در کانال تلگرامی‌اش اسامی برندگان جایزه تقی ابتکار را اعلام کرد.
کد خبر : 72201

به گزارش گروه اجتماعی آنا، معصومه ابتکار در کانال تلگرامی خود نوشت: فراخوان یازدهمین جایزه دکتر تقی ابتکار در آذرماه 1394 در روزنامه‌های کثیرالانتشار و دانشکده های محیط زیست و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و دریافت آثار تا اوایل اسفند ماه ادامه یافت.


هیات داوران متشکل از اساتید دانشگاه و فعالین محیط زیست، پس از اتمام مهلت تعیین شده برای ارسال آثار، طی جلساتی موارد دریافت شده را بررسی کرده و براساس شاخص‌های مندرج در فراخوان و اهداف تعیین شده، ضمن تشکر از همه کسانی که به فراخوان مرکز صلح و محیط زیست پاسخ دادند و صاحب توانمندی‌ها و فعالیت‌های موثر بوده‌اند، افراد زیر را به عنوان برندگان جایزه دکتر تقی ابتکار در سال 1394 معرفی کرده است:


1- هیات داوران به اتفاق آراء جایزه پژوهشگر پیشکسوت را به جناب آقای مهدی بهادری نژاد استاد دانشگاه صنعتی شریف به خاطر سال ها تدریس و تحقیق در زمینه محیط زیست و چاپ بیش از 100 مقاله در مجلات معتبر داخلی و بین المللی و ارایه مشاوره به نهادها برای حفظ محیط زیست اعطاء می کند..


2- هیات داوران اعطای جایزه تلاشگر جوان را به سرکار خانم آرزو صانعی به خاطر تحقیق فراوان در زمینه آموزش و آگاهی رسانی عمومی و تخصصی در زمینه پلنگ ایرانی اعطاء می نماید.


3- هیات داوران اعطای جایزه پژوهشگر جوان را به صادق صالحی عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به خاطر تحقیق و بررسی در زمینه مطالعات اجتماعی و جامع شناسی محیط زیست اعطاء می کند.


4-هیات داوران اعطای جایزه تلاشگر بخش تشکل های مردم نهاد را به مرتضی اسلامی دهکردی به خاطر فعالیت مستمر و موثر برای حفاظت از حیات وحش ایران به ویژه پوزپلنگ آسیایی اعطاء می‌کند.


5-هیات داوران جایزه فعال رسانه ای سال 1394 در حوزه محیط زیست را به احسان محمدی مدیر مسئول پایگاه اطلاع رسانی زیست بوم به خاطر تلاش مجدانه در انعکاس اخبار و گزارش های زیست محیطی اعطاء می‌کند.


همچنین هیات داوران یازدهمین دوره جایزه دکتر تقی ابتکار شخصیت‌های و فعالان زیر را شایسته اعطای لوح تقدیر می‌داند:


1- لوح تقدیر هیات داوران به استاد و محقق نمونه دکتر سید مصطفی محقق داماد به خاطر فعالیت پیوسته و موثر در زمینه محیط زیست و تحقیقات گسترده در حوزه الهیات و محیط زیست اعطاء می شود.


2- لوح تقدیر هیات داوران به فعال پیشکسوت زرین احمد زاده به خاطر فعالیت پیوسته و موثر و آموزش عامه مردم به خصوص جامعه بانوان کشور در زمینه محیط زیست اعطاء می شود.


3- لوح تقدیر هیات داوران به مخترع برتر جناب آقای نوراله میرغفاری و سرکار خانم شهره محمدی به خاطر تولید کربن فعال از لجن نفتی مخازن پالایشگاه های نفت اعطاء می‌شود.


4- لوح تقدیر هیات داوران به کارگردان مستند مادرکشی جناب آقای کمیل سوهانی به خاطر پرداختن به مسئله بحران آب در کشور و توسعه ناپایدار در این حوزه اعطاء می‌شود.


5- لوح تقدیر هیات داوران به خانواده محترم محیط بان شهید به یاد خدمات ارزشمند محیط بان علی مسجدی تقدیم می‌شود. تلاش دلسوزانه آن شهید برای حفاظت از سرمایه های طبیعی کشور در یاد و خاطره همراهانش و همه طبیعت دوستان باقی خواهد ماند.


در بخش بین الملل نیز خانم وندانا شیوا به دلیل فعالیت های برجسته‌اش در حوزه محیط زیست به عنوان برنده جایزه دکتر تقی ابتکار معرفی شد. وی متولد هند و دارای دکترای فیزیک نظری بوده و در کشورهای مختلف اقدامات موثری را در خصوص کشاورزی مخرب محیط زیست و سلامت انجام داده است. شیوا از بزرگ ترین مدافعین کشاورزی ارگانیک و مخالف توسعه محصولات دستکاری ژنتیکی در دنیاست.


اعطای جایزه دکتر تقی ابتکار به پژوهشگران و تلاشگران عرصه محیط زیست کشور از سال 1380و در سالگرد درگذشت مرحوم تقی ابتکار توسط فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران با حمایت مادی و معنوی خانواده به ویژه همسر آن استاد گرانقدر آغاز شد. این جایزه پس از چهار سال با تشکیل مرکز غیردولتی صلح و محیط به این مرکز منتقل و هر ساله تعدادی از متخصصان و پژوهشگران برجسته موفق به دریافت این جایزه شده اند.


انتهای پیام/

برچسب ها: ابتکار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته