دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 اسفند 1394 - 17:29

قاضی آمریکایی ایران را بابت 11 سپتامبر به 10.5 میلیارد دلار غرامت محکوم کرد

یک قاضی آمریکایی حکم داد ایران باید به خانواده قربانیان حملات تروریستی 11 سپتامبر و شرکت‌های بیمه بیش از 10.5 میلیارد دلار غرامت بپردازد!
کد خبر : 72174

به گزارش گروه بین الملل آنا به نقل از پرس تی وی، بلومبرگ گزارش داد، جورج دانیِلز، قاضی دادگاهی در نیویورک، روز چهارشنبه حکم داد ایران باید 7.5 میلیارد دلار به خانواده‌های افرادی که در حملات تروریستی 11 سپتامبر به مرکز تجارت جهانی و پنتاگون کشته شده‌اند غرامت بپردازد.


دانیلز همچنین ایران را به پرداخت 3 میلیارد دلار به شرکت‌های بیمه از جمله شرکت چِب به دلیل خسارت به اموال، وقفه در کار و ادعاهای دیگر محکوم کرد.


همچنین این قاضی امریکایی با استناد به اینکه ایران نتوانسته است ادعای کمک به هواپیما ربایان 11 سپتامبر را علیه خود رد کند، تهران را ملزم به پرداخت غرامت بابت این حادثه کرده است.


با توجه به اینکه دریافت غرامت از کشور خارجی که حکم دادگاه را قبول ندارد دشوار است شاکیان ممکن است از یک قانون خاص بهره ببرند که اجازه می‌دهد دولت امریکا دارایی‌های «تروریست‌ها» را در کشور مسدود کند.


مشخص نیست مبنای قضاوت این قاضی امریکایی چه شواهد و اسنادی بوده اما آنچه واضح است اینکه هواپیماربایان عمدتا عربستانی بوده‌اند.


عاملان حملات تروریستی 11 سپتامبر که 2992 کشته بر جای گذاشت در مجموع ۱۹ نفر بودند که ۱۵ تن تبعه عربستان سعودی، ۲ تن تبعه امارات، یک تن تبعه مصر و یک تن تبعه لبنان بودند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته