دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 اسفند 1394 - 11:27
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

سلطانی نماینده مجلس: زنجانی یک شاخه از درخت فساد است که ریشه‌های اصلی و تنه پابرجاست

یک نماینده پیگیری‌کننده پرونده بابک زنجانی معتقد است که زنجانی یک شاخه از درخت فساد است که ریشه‌های اصلی و تنه پابرجاست.
کد خبر : 72102

امیرعباس سلطانی، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره حکم اعدام بابک زنجانی که از سوی دادگاه بدوی صادر شده است، اظهار کرد: با اعدام زنجانی چیزی حل نمی‌شود، عواملی که از بابک زنجانی حمایت کردند آزاد می‌شوند و هیچ اتفاقی برایشان نیفتاده است.


وی افزود: بعد از اعدام زنجانی ممکن است پرونده بسته شود، اما درباره این فساد قرن هیچ اتفاقی نیفتاده است و ریشه فساد پابرجا مانده است.



این نماینده مجلس در پاسخ به این سؤال که «مردم و افکار عمومی معتقدند که بابک زنجانی به عنوان کسی که نمایان است، قربانی می‌شود و این امر نمی‌گذارد که عوامل اصلی پرونده نمایان شوند، به نظر شما این بی‌اعتمادی بین مردم را افزایش نمی‌دهد؟»، ادامه داد: دقیقا همینطور خواهد شد. مردم در تحلیل‌ها اشتباه نکردند و اشتباه هم نمی‌کنند. من هم به تحلیل مردم اعتقاد دارم. این نگاه وجود دارد که او را قربانی می‌کنند تا بقیه عوامل‌ها همچنان محفوظ بمانند و با معلول‌ها برخورد می‌شود.


سلطانی گفت: آقای زنجانی یک معلول بود. زنجانی یک شاخه از درخت فساد است که ریشه‌های اصلی و تنه پابرجاست و این زمینه را برای امثال کسانی که پشت پرده بابک زنجانی رانت‌سازی می‌کردند، زنده و فراهم نگه می‌دارد.


وی اضافه کرد: با پرونده‌های دیگر مانند فساد سه‌هزار میلیاردی نیز اینگونه برخورد شد لذا باید تحولی در این زمینه ایجاد کرد.


این نماینده مجلس تأکید کرد: کسانی که بابک زنجانی را ساختند باید اعدام شوند. کسانی که نفت را به بابک زنجانی دادند،‌ کسانی که امضا کردند و شرایط را فراهم کردند که بابک زنجانی اینگونه عمل کند باید پاسخگو باشند نه اینکه آنها در حاشیه امن قرار گیرند و فقط یک فرد اعدام شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته