دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 اسفند 1394 - 12:55
رییس پلیس پیشگیری ناجا خبر داد:

کاهش 5 درصدی سرقت در سال 94

رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه در سال 94 میزان کل سرقت‌ها در کشور 5 درصد کاهش داشته است، از کاهش و افزایش دیگر تخلفات در حوزه پلیس پیشگیری خبر داد.
کد خبر : 71952

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردارمحمد شرفی، رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه قرارگاه تشدید مقابله با سرقت از سنوات گذشته آغاز به کار کرده و با تمهیدات نیروی انتظامی راهکارهای خوبی با مشارکت مردمی و همکاری اصحاب رسانه در حوزه سرقت به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: براساس آمار، سرقت در کل کشور نسبت به سال 94 با کاهش 5 درصدی مواجه بوده است.


وی به تشریح انواع سرقت‌ها و میزان کاهش آنها پرداخت و گفت: در سال 94 نسبت به سال 93 در موضوع سرقت منزل یک‌درصد، اتومبیل‌سواری 5 درصد، انواع خودروی باری یک‌درصد، قطعات و لوازم خودرو 19درصد، موتورسیکلت 6درصد، اماکن خصوصی 5 درصد، اماکن دولتی 17درصد، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی 14درصد و کابل و تجهیزات مخابراتی 31درصد با کاهش مواجه بوده‌ایم.


رکورد افزایش سرقت متعلق به دوچرخه است


شرفی با بیان اینکه در برخی از عناوین با افزایش سرقت مواجه بوده‌ایم، عنوان کرد: در سال 94 جیب‌بری 19 درصد، سرقت مغازه یک‌درصد، سرقت دوچرخه 45درصد، کیف‌قاپی 6درصد و احشام 22درصد افزایش داشته است.


وی ادامه داد: از نظر پلیس بدترین نوع سرقت، سرقت احشام است. زیرا سارق زحمات یک‌ساله کشاورز و دامدار را به یغما می‌برد. در این زمینه به مشارکت جدی مردمی نیاز است. ما از دامداران و کشاورزان خواستیم تا در محل نگهداری احشام دوربین مداربسته نصب کنند و با انجام این کار مشاهده شد سرقت احشام 70درصد کاهش پیدا کرده است.


به گفته رییس پلیس پیشگیری ناجا، نزاع و درگیری در سال 94، 16 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.


وی توضیح داد: به منظور افزایش درگیری و نزاع در کشور پلیس پیشگیری بسته‌های آموزشی را تهیه کرده است که در سال 95 آن را به کارکنان ارجاع می‌دهد تا بتواند در صحنه‌های نزاع، مدیریت مناسب را انجام دهند. همچنین تلاش می‌شود این بسته‌های آموزشی در اختیار مردم قرار گیرد تا آستانه صبر و تحمل مردم افزایش پیدا کند.


نقش 43درصدی پیشگیری ناجا در کشف سرقت


رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه 43درصد از کل کشفیات سرقت در ناجا متعلق به حوزه پیشگیری است عنوان کرد: یگان امداد، پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها پررنگ‌ترین نقش را در این کشفیات به عهده دارند. همچنین 40درصد کشف سلاح‌های غیرمجاز و 22 درصد کشف موادمخدر در ناجا توسط پلیس پیشگیری انجام شده است. همچنین 75درصد دستگیری مربوط به کل سرقت در حوزه پلیس پیشگیری بوده است.


وی تصریح کرد: همینطور 66درصد قاچاق کالا، 81درصد دستگیری معتادان متجاهر، 53 درصد از دستگیری افراد شرور و برهم‌زدگان نظم عمومی و 86درصد از کل هر نوع دستگیری متعلق به حوزه پلیس پیشگیری بوده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: سرقت
ارسال نظر
قالیشویی ادیب