دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1393 - 11:45
سخنگوی آموزش‌ و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با آنا:

دریافت هزینه پیک نوروزی توسط مدارس غیرمجاز است

سخنگوی آموزش‌و پرورش تهران با تشریح فعالیت‌های نوروزی ارائه شده به دانش‌آموزان در تعطیلات نوروز گفت:‌ امسال مجموعه‌ای تحت عنوان پیک نوروزی به دانش‌آموزان تهرانی ارائه نمی‌شود، بنابراین اقدام مدارس برای دریافت هزینه از خانواده‌ها تحت عنوان پیک نوروزی مجاز نیست.
کد خبر : 7195

مسعود ثقفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا درخصوص تکالیف نوروزی دانش‌آموزان شهر تهران با بیان اینکه تعطیلات نوروزی فرصت‌ ارزشمندی است که می‌توان از آن برای تکمیل و تعمیق اهداف برنامه‌های درسی با تاکید بر تقویت مهارت‌ها بهره گرفت، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بی‌برنامگی در تعطیلات طولانی مدت همچون نوروز موجب فاصله گرفتن دانش‌آموزان از آموزش‌های رسمی می‌شود و همین امر در پیوند دوباره دانش‌آموزان با برنامه‌های درسی و تعمیق و تثبیت یادگیری‌ آنها خلل ایجاد می‌کند.


وی افزود:‌ آموزش و پرورش شهر تهران در راستای اجرایی کردن سند تحول بنیادین، برنامه درسی ملی و تاکید بر رویکرد مدرسه محوری با توجه به اهداف تعیین شده، راهنمای تدوین فعالیت‌های یادگیری برای دانش‌آموزان در ایام تعطیلات نوروزی را آماده و به همکاران خود در سطح مناطق و مدارس ارائه کرده‌‌ است.


سخنگوی آموزش‌وپرورش شهر تهران در خصوص اهداف تدوین راهنمای فعالیت‌های یادگیری در ایام نوروز تصریح کرد:‌ تقویت مهارت انشاء نویسی، بحث، گفت و گو و کتابخوانی، استمرار یادگیری دانش‌آموزان در ایام تعطیلات نوروز، ارتقاء و تقویت هویت بومی، ملی و دینی دانش آموزان با شناخت آئین اسلام، آداب و رسوم و پیشینه‌های فرهنگی و اجتماعی، ارتقای توانمندی علمی دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری دروس و پرورش انسان‌های مسئولیت‌پذیر، متفکر و خلاق از اهداف اصلی تدوین راهنمای فعالیت‌‌های یادگیری است.


ثقفی بیان کرد:‌ در این راهنما اصول و روش‌های مهمی برای طراحی فعالیت‌ها ارائه و شاخص‌های ارائه مجموعه فعالیت‌های نوروزی به دانش‌آموزان ذکر شده است.


وی بیان کرد:‌ در تعیین نوع فعالیت یادگیری باید در خصوص سه مولفه اختیار، رغبت و خودانگیختگی دانش‌آموزان دقت لازم صورت بگیرد. در راهنمای ارائه شده به معلمان، قالب و چارچوب فعالیت‌ها و ویژگی‌های آن ترسیم شده است.


سخنگوی آموزش‌ و پرورش شهر تهران ادامه داد:‌ امسال نیز همانند سال گذشته در شهر تهران پیک نوروزی را به عنوان یک تکلیف سراسری برای دانش‌آموزان نداریم و هر معلم با توجه به راهنمای ارائه شده و شناخت از نقاط قوت و ضعف دانش‌آموزان، نیازهای آموزشی و پرورشی آنها را شناسایی و فعالیت‌‌های نوروزی را بر اساس این نیازها طراحی می‌کند که این فعالیت‌ها برای هر دانش‌آموز نیز متفاوت است به عنوان مثال ممکن است به یک دانش‌آموز مطالعه کتاب و خلاصه‌نویسی ارائه شده و به دانش آموز دیگر تهیه گزارش از دید و بازدیدهای نوروز به عنوان یک فعالیت توصیه شود.


ثقفی خاطرنشان کرد: امسال مجموعه‌ای تحت عنوان پیک نوروزی به دانش‌آموزان در شهر تهران ارائه نمی‌شود بنابراین اقدام مدارس برای دریافت هزینه از خانواده‌ها تحت عنوان پیک نوروزی مجاز نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته