دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1394 - 16:56

سرقت‌های حرفه‌ای از مشتریان بانک‌ها

اعضای دو باند حرفه‌ای که با شناسایی مالباختگان داخل بانک‌ها، آنها را تعقیب کرده و در فرصتی مناسب پول‌‌های نقدشان را به سرقت‌ می‌بردند، به دام افتادند.
کد خبر : 71802

به گزارش گروه اجتماعی آنا، در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت پول‌هایشان از جلوی بانک، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی استان قرار گرفت. در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که سرقت‌ها به صورت باندی انجام شده، به طوری که یک نفر از اعضای باند داخل بانک پرسه زده و پس از شناسایی مشتریانی که وجوه نقد زیادی را وصول می‌کردند به همدستانش در بیرون اطلاع می‌دادند. به دنبال این تماس از سوی متهم داخل بانک، یکی دیگر از سارقان اقدام به پنچر کردن لاستیک خودروی مالباخته می‌کرد.


مالباخته که از پنچری لاستیک خودرواش بی خبر بود؛ سوار ماشین شده و به راه می‌افتاد و سارقان وی را تعقیب می‌کردند. به محض اینکه فرد مورد نظر در سر چهارراه می‌ایستاد یا به پمپ بنزین مراجعه می‌کرد و یا مشغول پنچرگیری می‌شد در یک لحظه در خودرو را باز کرده و وجوه آنها را سرقت می‌کردند.


گزارش های به دست آمده از مالباختگان نشان داده در مواردی که شاکیان متوجه سرقت وجوه‌شان می‌شدند و مقاومت می‌کردند متهمان با نهایت خشونت و ضرب وشتم به وسیله قمه و چاقو وجوه را از آنان سرقت کرده و متواری می‌شدند. ‌ سرانجام با پیگیری‌های ویژه و اقدامات تخصصی کارآگاهان دو باند را شناسایی و در سه عملیات جداگانه تعداد هشت نفر را که عمدتاً غیر بومی و سابقه‌دار بودند،دستگیر کردند.


معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این رابطه به آنا گفت: تحقیقات نشان داد این دو باند علاوه بر سرقت در شهرستان‌های استان اصفهان در تعدادی دیگر از استان‌های کشور نیز به این نحو مرتکب جرم شدند که تا کنون به ده‌ها فقره سرقت اعتراف کردند. از متهمان مقادیری مواد مخدر و چهارخودرو و حدود 2 میلیارد و 500 میلیون ریال پول کشف شده است.


این مقام انتظامی با بیان اینکه تعدادی از مالباختگان در این پرونده شناسایی شدند ، از تمام کسانی که به این نحو از آنان سرقت شده خواست تا برای پیگیری شکایت خود به پلیس آگاهی استان اصفهان مراجعه کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: سرقت
ارسال نظر
قالیشویی ادیب