دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1394 - 15:42
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

ارتقای 3197 عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در دوره دکتر میرزاده/ تغییر ظرفیت‌های دانشگاه آزاد در سال 95

مراسم تجلیل از برگزیدگان علمی دانشگاه آزاد اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور دکتر حمید میرزاده، معاونان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم از تغییر ظرفیت‌های دانشگاه آزاد در سال 95 خبر داد.
کد خبر : 71774

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم ضمن گزارش عملکرد هیات ممیزه این دانشگاه و سیاست‌های حوزه آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «ممیزی و ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از تاریخ اول مهر 92 آغاز و تا یکشنبه گذشته یعنی 16 اسفند 94 ادامه داشت، در ممیزی‌های سال 92 ،530 عضو، سال 93، 1267 عضو و در سال جاری 1400 عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی ارتقای مرتبه علمی داشتند.»


حسین‌زاده لطفی ادامه داد: «سال 92 از مرتبه آموزشیار به مربی 6مورد، مربی به استادیاری 496 مورد، استادیاری به دانشیاری 27 مورد و دانشیاری به استادی 1 مورد ارتقای مرتبه صورت گرفته، سال 93 نیز از آموزشیار به مربی 16، مربی به استادیاری 1096 عدد، استادیاری به دانشیاری 135 مورد و از دانشیاری به استادی 20 مورد ارتقا و هم‌چنین در سال 94 از آموزشیار به مربی 10، مربی به استادیاری 1078 ،استادیاری به دانشیاری 257 مورد و دانشیاری به استادی 55 مورد ارتقای مرتبه علمی انجام شده است.»


او به تاکیدات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به کیفی‌سازی اشاره کرد و افزود: «این آمارها نشان می‌دهد هیات ممیزه همه پرونده‌ها را به موقع بررسی کرده است. جلسات هیات ممیزه هفته‌ای دو بار برگزار می‌شود که اگر حجم پرونده‌ها در سال 95 زیاد شود، این جلسات بیشتر خواهد شد.»


معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «در مجموع 3179 عضو هیات علمی در زمان مدیریت دکتر میرزاده ارتقا داشتند. در حال حاضر نیز 83 پرونده در کمیسیون‌ها و 9 پرونده در هیات ممیزه در حال بررسی است که فعالیت به روز هیات ممیزه دانشگاه را نشان می‌دهد.»


حسین‌زاده لطفی با اشاره به اینکه این مراسم به پیشنهاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای تقدیر از اعضای ارتقا یافته برگزار شده، افزود: «در مجموع از سال 92 تاکنون 137 عضو هیات علمی به عنوان اعضای برگزیده به اتفاق آرای هیات ممیزه ارتقای رتبه علمی داشتند که در این مراسم از آنها تجلیل می‌شود.»


او جذب هیات علمی تمام وقت را یکی از سیاست‌های مهم حوزه آموزش دانشگاه آزاد اسلامی خواند و گفت: «کوتاه کردن فرآیندهای آموزشی، اصلاح آیین‌نامه کمیته منتخب، کوتاه کردن فرآیند جذب هیات علمی، تدوین آیین‌نامه تبدیل وضعیت، تدوین آیین‌نامه تشویق و رکود اعضای هیات علمی، از جمله فعالیت‌های حوزه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سال اخیر بوده است.»


معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی ادامه داد: «ارتقای اعضای هیات علمی طبق گفته‌های دکتر میرزاده باید هم‌گام با توسعه تحصیلات تکمیلی انجام شود. هم‌چنین جذب هیات علمی نیز در دستور کار قرار داشته که تاکنون 3000 عضو به صورت تمام وقت جذب شده‌اند، 3900 نفر در حال ثبت‌نام و جذب هستند و 2000 پرونده نیز برای جذب در حال بررسی است.»


حسین‌زاده لطفی با اشاره به اینکه این مجموعه بزرگ می‌تواند کمک بزرگی به توسعه کیفی دانشگاه کند، افزود: «در حال حاضر 15 هزار عضو هیات علمی در مرتبه استادیاری به بالا در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کنند. فرایند جذب نیز تا 31 مرداد 95 ادامه دارد که 26 هزار عضو هیات علمی تمام وقت در کل به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی اضافه می‌شوند.»


او با اشاره به بازنگری سرفصل‌ها و ایجاد سرفصل‌های جدید درسی گفت: «برخی از سرفصل‌های درسی نیاز به بروزرسانی دارد که در حال بررسی است. از طرفی ممیزی رشته‌ها و تغییر ظرفیت‌ سال 95 صورت می‌گیرد. ظرفیت سال 95 براساس امکانات، تجهیزات و ظرفیت علمی هر واحد تعیین می‌شود.»


حسین‌زاده لطفی در پایان افزود: «گروه‌های تخصصی ارزیابی آغاز به کار کرده‌اند. هم‌چنین پیشنهاد دادیم کمیسیون‌های تخصصی هیات ممیزه نیز افزایش داشته باشد تا بتوانیم تمام این برنامه‌ها را با سرعت بیشتری جلو ببریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته