دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1394 - 15:57

تشییع و تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد

دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس در ایام سوگواری بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد تشییع و تدفین شدند.
کد خبر : 71773

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، با درخواست قبلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد مبنی بر دفن دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس در این مجموعه دانشگاهی، امروز ۱۸ اسفند با حضور خانواده‌ شهدا و جانبازان، مسئولان اجرایی شهرستان لامرد، روسا و کارمندان ادارات، استادان دانشجویان، کسبه، فرهنگیان و عموم مردم و پس از تشییع این دو شهید عزیز از محل گلزار شهدای لامرد تا دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد، سرانجام این دو کبوتر پرکشیده در محوطه دانشگاه دفن شدند تا فضای معنوی‌تر و مقدس تری به این محیط آموزش عالی دهند.


اکنون دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد به خود می‌بالد که میزبان این دو شهید است و تمام سعی خود را در پاسداشت یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس که ادامه دهندگان راه و نهضت شهدای کربلا هستند به کارخواهد بست و از تمام امکانات معنوی و مادی خود در این زمینه استفاده خواهد کرد.


به گزارش آنا، ایثار و شهادت در شمار عالیترین مفاهیم الهی و حاصل متعالی‌ترین ارزشهایی است که می‌تواند جامعه انسانی را به تکامل و تعالی برساند و والا‌ترین برکات را به آن ببخشد. پیام و آرمان شهدا به دلیل عظمت مرتبه‌ای که شهدا بدان دست یافته‌اند عالیترین پیام‌ها و از جنس پیام انبیای الهی است.


شهدا، برگزیدگان نسل خود بوده‌اند و اصلیترین پیام آن‌ها برای نسل امروز پیمودن طریق الله، طریق عزت، آزادی و سعادت و سربلندی دنیا و آخرت است.


اکنون، شهر لامرد دوباره میزبان دو کبوتر برگشته از معراج شد و بزرگ‌ترین مرکز علمی شهرستان لامرد، محل تدفین آنان شده تا جوانان شهر پای مکتب و عشق و دلدادگی اینان، راه و رسم خدمت به کشورشان را بیاموزند و هرگاه در سربالایی علم و دانش و فناوری، خستگی امانشان را برید، مردان دیروز انقلاب و معراجیان امروز، انگیزه‌ای باشند برای راست قامتی آنان.


مراسم شام غریبان شهدای گمنام امشب راس ساعت ۱۹، زیارت عاشورا روز پنجشنبه ساعت ۷ صبح با حضور عموم مردم و روسای ادارات و مراسم هفتم شهدای گمنام یکشنبه شب هفته آینده در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد برگزار می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته