دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1394 - 15:23
رئیس انجمن جراحان عمومی ایران:

سرانه درمان در ایران 13 هزار تومان است

رئیس انجمن جراحان عمومی ایران، با بیان اینکه سرانه درمان در ایران نیاز به افزایش صد برابری دارد، گفت: افزایش سرانه درمان می‌تواند پدیده زیرمیزی را از بین ببرد.
کد خبر : 71766

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر بهزاد رحمانی در آستانه برگزاری یازدهمین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی ایران، اظهار کرد: سرانه درمان در ایران 13 هزار تومان است و این مبلغ ناچیز فقط در بخش بیمه‌ها و مراکز درمانی دولتی هزینه می‌شود. این در حالی است که در کشوری مانند کانادا سرانه درمان 14 هزار دلار و در ترکیه که از کشورهای همسایه در منطقه است حدود 9 هزار دلار است.


رئیس انجمن جراحان عمومی ایران، اضافه کرد: در صورتی که امکانات و تجهیزات در بخش دولتی کافی باشد و خدمات به راحتی و بدون نوبت‌دهی‌های طولانی به مردم ارائه شود دیگر نیازی نیست که مردم به اجبار برای تامین هزینه درمان در بخش‌های خصوصی فرش منزل یا ماشین خود را بفروشند و امکان انتخاب برای آنها بین دو بخش دولتی و خصوصی به راحتی فراهم خواهد شد.


رحمانی گفت: با تمهیداتی که در دولت یازدهم صورت گرفته در حال حاضر زیرمیزی به نزدیک صفر رسیده است.


رئیس انجمن جراحان عمومی، عنوان کرد: انجام جراحی‌های مربوط به تمام رشته پزشکی در کلینیک جراحی محدود، طبق آیین نامه این کلینیک‌ها دارای محدودیت‌هایی است و این مراکز مجاز نیستند که هرگونه اعمال پزشکی را انجام دهند.


وی تصریح کرد: یکی از ضرورت‌ها در رابطه به این کلینیک‌ها داشتن ارتباط با یک بیمارستان جنرال است تا در صورت بروز هرگونه مشکل در حین انجام جراحی‌ها بیمار بلافاصله به بیمارستان مربوط ارجاع داده شود.


رحمانی توضیح داد: تمام ضوابط و موارد مربوط به عملکرد کلینیک‌های جراحی‌های محدود تدوین شده است اما اشکال در اجرای این موارد است به‌صورتی که در مواردی مشاهده می‌شود که برخی از این کلینیک‌ها خارج از توان و ظرفیت خود اعمالی را انجام می‌دهند بنابراین در صورت بروز مشکل به دلیل نبود ارتباط با بیمارستان‌های جنرال نمی‌توانند کار خاصی برای بیمار انجام دهند.


رحمانی گفت: انجمن جراحان عمومی مرتب این محدودیت‌ها را به این کلینیک‌ها متذکر می‌شود تا آن‌ها را نسبت به این مسائل متوجه کند.


رئیس انجمن جراحان عمومی ایران، ادامه داد: رشته جراحی عمومی یک رشته فراگیر است و بر اساس برنامه آموزشی تعریف شده برای آن می‌توان تمام اعمال جراحی را به ویژه در موارد اورژانسی انجام داد.


بر اساس این گزارش، یازدهمین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی ایران با نگرشی بر عوارض جراحی و با حداکثر امتیاز باز آموزی در روزهای 25 لغایت 27 فروردین ماه 1395 در مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته