دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1394 - 15:15

سرقت حرفه‌ای 80 پرنده گرانقیمت

مرد سابقه‌دار پس از سرقت 80 پرنده تزئینی، شهرش را ترک کرد تا زندگی جدیدی آغاز کند. راز این سرقت حرفه‌ای در تحقیقات پلیسی برملا شد.
کد خبر : 71765

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، مرد میانسالی که فروشنده پرنده‌های تزئینی بود، چندی پیش به پلیس مراجعه کرد و از سرقت پرنده‌هایش خبر داد. او در رابطه با سرقت پرنده‌هایش گفت: فروشنده پرنده‌های تزئینی و گرانقیمت هستم، مدتی است که تصمیم به فروش پرنده‌هایم را گرفته‌ام. امروز برای انجام کاری خانه را ترک کردم و زمانی که بازگشتم متوجه شدم که 80 طوق پرنده تزئینی‌ام را به سرقت برده‌اند.


بهدنبال شکایت فروشنده تحقیقات کارآگاهان پلیس آغاز شد. در نخستین گام، کارآگاهان در رابطه با افرادی که به تازگی برای خرید پرنده به خانه مرد میانسال رفته بودند، تحقیق کردند. مرد میانسال با ارائه مشخصات خریداران پرنده‌اش اضافه کرد: در چند روز گذشته افرادی به خانه‌ام آمدند تا پرنده‌ها را خریداری کنند، اما هیچ کدام از آنها اقدام به خرید نکردند.


در بررسی مشخصات خریداران، کارآگاهان پلیس دریافتند که یکی از خریداران به نام سهراب متهم سابقه‌داری است که به اتهام سرقت و مواد مخدر چندین بار بازداشت شده است. بدین ترتیب تحقیقات برای بازداشت سهراب آغاز شد اما بررسی‌ها نشان می‌داد که سهراب شهر را ترک کرده است.


درحالی که ترک شهر توسط مرد جوان، احتمال سرقت‌ توسط این مرد را قوت می‌بخشید، کارآگاهان موفق شدند رد سهراب را در یکی از استان‌های اطراف بزنند و با مشخص شدن مخفیگاه او، سهراب توسط پلیس دستگیر شد.


سرهنگ حسین سقفی، فرمانده انتظامی شهرستان اشکذر (استان یزد) در رابطه با این خبر به آنا گفت: متهم جوان در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد و پرنده‌های سرقتی پیدا شدند. ارزش تقریبی 80 پرنده به سرقت رفته حدود 40 میلیون تومان است.


انتهای پیام/

برچسب ها: سرقت
ارسال نظر
قالیشویی ادیب