دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1393 - 11:13
منادی در واحد شبستر خبر داد

افتتاح بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با حضور آیت‌الله هاشمی در آینده نزدیک

نماینده دکتر میرزاده در آذربایجان شرقی با توجه به طرح‌های دانشگاه آزاد در این استان، از افتتاح بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در آینده نزدیک با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی خبر داد.
کد خبر : 7173

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر علیرضا منادی همچنین از راه اندازی رشته دندانپزشکی و راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی در این استان خبر داد و گفت: این بیمارستان برای رفاه حال پرسنل واحدهای استان اعم از هیئت علمی و کارمندان راه اندازی شده است.


وی به عنوان سخنران در دومین همایش ملی پژوهش‌های کاربردی در صنعت دام، طیور و آبزیان که با حضور محققان و متخصصان حوزه علوم دامی سراسر کشور در واحد شبستر برگزار شد، گفت: با توجه به یکی از اصول مسلم زیستی حیات همه جانداران و گیاهان و... در آب است و باید به مسائل و مشکلات آب استان و خشک شدن آب دریاچه ارومیه و راهکارهای حل آن پرداخت.


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: علم آب چیزی است که ما امروز به شدت با آن نامهربانیم و بی‌رحمانه با آن برخورد می‌کنیم. به نظر من در ورودی استان باید بنویسیم که آب عزیز است در‌ این استان عزیز‌تر از آب نداریم و در مصرف آن مواظبت کنیم. بنویسیم ما دریاچه‌ای داریم که دارد خشک می‌شود و آخرین نفس های خودش را می‌کشد.








عضو هیئت رئیسه مجلس از طرح انتقال آب رودخانه ارس به دریاچه ارومیه به عنوان تنها‌ترین و عملی ترین طرح نجان دریاچه یاد کرده و افزود: این طرح در مجلس طرح و به تصویب رسیده است و به تائید دولت قبلی و فعلی نیز رسیده و هدف از این طرح رساندن آب ارس برای مصرف شرب و کشاورزی دشت شبستر، صوفیان و تبریز است

نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد در استان آذربایجان شرقی با ذکر این نکته که تولیدی که ما الان می‌کنیم مقرون به صرفه نیست، اضافه کرد: الان باید طرح نکاشت در اطراف دریاچه ارومیه اجرا شود و آب به داخل دریاچه برود. من از پژوهشگران می‌خواهم در موضوع آب کار کنند. ببینیم چه کار کنیم که مصرف آب در گاوداری‌ها کم بشود؟ آب چطوری بازیافت بشود؟ هر کسی در هر حوزه‌ای که تحقیق می‌کند نیم نگاهی هم به آب داشته باشد. باید ببینیم طرح‌های پژوهشی چقدر می‌تواند در احیاء آب، آب آفرینی، کاهش مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آب موثر باشد.


عضو هیئت رئیسه مجلس از طرح انتقال آب رودخانه ارس به دریاچه ارومیه به عنوان تنها‌ترین و عملی ترین طرح نجان دریاچه یاد کرده و افزود: این طرح در مجلس طرح و به تصویب رسیده است و به تائید دولت قبلی و فعلی نیز رسیده و هدف از این طرح رساندن آب ارس برای مصرف شرب و کشاورزی دشت شبستر، صوفیان و تبریز است که پسماند آن هم به دریاچه ارومیه برود.


دبیر اجرایی همایش ملی پژوهش‌های کاربردی در صنعت دام، طیور و آبزیان هم اظهار کرد: همایش ملی پژوهش‌های کاربردی در صنعت دام، طیور و آبزیان برای دومین بار و با هدف ارائه آخرین اطلاعات و تحقیقات و پژوهش های علمی در حوزه علوم دامی و آبزیان و صنایع وابسته تشکیل شده است. تعداد ۲۱۷ مقاله به دبیرخانه همایش رسیده بود که از این میان ۲۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۳۱ مقاله برای ارائه به صورت پوستر انتخاب شده است.


دکتر ابوالفضل آقاجانزاده افزود: مقالات و پوسترها در پنج موضوع پانل تغذیه نشخوارکنندگان، پانل تغذیه طیور، پانل ژنتیک و اصلاح‌نژاد، پانل بهداشت و پرورش دام و طیور و زنبور عسل و پانل فیزیولوژی دام و طیور به صورت جداگانه و در دو نوبت صبح و عصر ارائه شدند.


حجت الاسلام محمدزاده امام جمعه شبستر نیز در سخنانی با توجه به پژوهش و موضوعات علوم دامی در آیات قرآنی و با توجه به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری از پژوهشگران خواست پژوهش های خود را در جنبه‌های مختلف این موضوع بسیار مهم که تنها راهگشای مشکلات اقتصادی جامعه است، انجام دهند.


مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی سخنران بعدی بود که به اهمیت و وظایف اداره دامپزشکی و نقش آن در حفظ بهداشت و سلامت مردم و جامعه پرداخت.


بهداد اظهار کرد: با قاطعیت در مقابل متخلفان بهداشتی که با جان و سلامت مردم بازی می‌کنند ایستاده‌ایم و از مسئولان ارشد استان تقاضا کردند که در این هدف اداره کل دامپزشکی را مساعد و همراهی کنند.


پس از آن همایش با ارائه مقالات و پژوهشهای علمی استادان و دانشجویان شرکت کننده از سراسر میهن اسلامی ادامه یافت و در پایان با اهداء لوح سپاس از برگزیدگان مقالات تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام/

برچسب ها: بیمارستان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته