دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 اسفند 1394 - 09:18
در گفت وگو با آنا

قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ: تمام آزمایش‌های دوپینگ لیگ برتر فوتبال منفی است/ تست 7 ورزشکار بسکتبال مثبت بود

رامین طباطبایی گفت: در فصل 94-95 از همه لیگ‌های فوتبال و فوتسال در مجموع حدود 500 نمونه تست دوپینگ گرفته شد که از میان این افراد آزمایش تست چهار نفر مثبت اعلام شد. این چهار نفر هم دو نفر از لیگ دسته یک فوتبال بودند و دو بازیکن لیگ برتر فوتسال بودند.
کد خبر : 71729

رامین طباطبایی، قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، ادامه داد: «خوشبختانه در این فصل مسابقات لیگ برتر فوتبال هیچ نمونه مثبت دوپینگ نداشتیم. ضمن اینکه طبق آمار سال 2015 رشته فوتبال در ایران یکی از کم‌خطرترین رشته‌های ورزشی ایران بود.»


طباطبایی درباره انجام تست‌های دوپینگ در ادامه مسابقات لیگ افزود: «با توجه به حساسیت بالای مسابقات لیگ برتر و نزدیکی تیم‌ها از نظر امتیازی در جدول مسابقات، ما تا پایان مسابقات لیگ تست‌های خودمان را ادامه می‌دهیم و در همه بازی‌های مهم از بازیکنان تست دوپینگ گرفته می‌شود.»


وی در خصوص وضع ورزشکاران دوپینگی در سایر رشته‌های ورزشی بیان کرد: «طبق آمار جهانی رشته‌های رکوردی و مبارزه‌ای مانند وزنه‌برداری، بدنسازی، کشتی و دوومیدانی جز رشته‌های پرخطر هستند. اما در سال 2015 این رشته‌ها در ایران از نظر دوپینگی پرخطر نبودند. به عنوان مثال از مجموع 80 نمونه تست دوپینگ وزنه‌برداران فقط تست دو نفر مثبت اعلام شد. اما رشته بسکتبال در ایران جز رشته‌های پرخطر سال 2015 بود، چون نمونه تست هفت نفر از ورزشکاران این رشته مثبت اعلام شد.»


قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ درباره کنترل این ستاد برای اعزام کاروان پاک به مسابقات المپیک ریو گفت: «ستاد مبارزه با دوپینگ از ابتدای سال 94 کنترل ورزشکاران المپیکی را شروع کرد. تمرکز ما روی رشته‌های مدال‌آور است و قطعا تمام هدف ما این است که یک کاروان پاک را راهی المپیک ریو کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته