دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1393 - 10:51

فیلم یوزپلنگ آسیایی برنده مسابقه دوربین‌های تله‌ای شد + ویدئو

تصاویر ترس یک یوزپلنگ آسیایی از خشم یک شتر در آبشخوری در منطقه نایبندان خراسان شمالی، جایزه بهترین فیلم دوربین‌های تله‌ای حیات وحش را نصیب خود کرد.
کد خبر : 7172

به گزاش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، هنوز چند ماهی از برنده شدن عکس یوزپلنگ نایبندان در مسابقه دوربین‌های تله‌ای مجله BBC Wildlife نگذشته است که این بار یک فیلم ثبت شده از دوربین‌های تله‌ای انجمن یوزپلنگ ایرانی در دنیا مطرح شد.


این فیلم که توسط دوربین‌های تله‌ای مستقر در منطقه حفاظت شده میاندشت گرفته شده است، برگزیده بهترین فیلم دوربین تله‌ای در مسابقه دوربین‌های تله‌ای موسسه World Land Trust کشور انگلستان شد.


حضور دو یوزپلنگ در پای آبشخور همزمان با حضور یک شتر در کادر دوربین و عکس العمل یوزپلنگ در برابر شتر، در این فیلم شکار شده است که در نوع خود جالب توجه است.


یکی از داوران در مورد این فیلم می‌نویسد: «در این بخش از مسابقه هیچ گونه بحثی وجود نداشت، ما همگی در اولین مشاهده هم‌رای بودیم. داستان کوتاه باشکوهی که تنها و تنها با یک شتر آغاز می‌شود.»


در رقابت WLT، تصویری از جگوار در پاراگوئه جایزه بهترین عکس را از آن خود کرده است. همین طور دو عکس دیگر در بخش‌های گونه در خطر انقراض و رفتار غیر معمول، برگزیده شده‌اند. در قسمت فیلم نیز یوزپلنگ آسیایی جایزه اصلی را از آن خود کرد.


موسسه World Land Trust در جهت حفاظت از حیات وحش دنیا به خرید زمین‌هایی می‌پردازد که توسط انسان‌ها تخریب، از زیستگاه جدا و باعث تکه تکه شدن زیستگاه‌ها شده‌اند.


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

برچسب ها: یوزپلنگ آسیایی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته