دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1394 - 12:08

مذاکره ایران و روسیه درباره اوضاع سوریه

معاونان وزیران امور خارجه ایران و روسیه بر حل بحران سوریه از طریق سیاسی و همچنین حضور نمایندگان کلیه اقشار سوریه در گفت‌وگوهای آتی ژنو تأکید کردند.
کد خبر : 71699

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، میخائیل باگدانف، نماینده ولادمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر امور خارجه این کشور که در حال دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران است با حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار کرد.


در این دیدار، دو طرف ضمن مشورت و تبادل‌نظر درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه از جمله سوریه، یمن، لبنان و فلسطین را مورد مشورت و رایزنی قرار دادند.


در این دیدار که در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و در آستانه دور جدید مذاکرات سوری - سوری در ژنو،برگزار شد تهران و مسکو با تأکید بر راه‌حل سیاسی به‌عنوان تنها راه‌حل بحران سوریه، بر مشورت‌های دو کشور جهت تقویت روند گفت‌وگو و آشتی ملی تأکید کردند.


باگدانف، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه با استقبال از رایزنی‌های مستمر ایران و روسیه و تبادل‌نظر دو کشور در خصوص مسائل غرب آسیا بر ضرورت کمک به حل‌و‌فصل سیاسی مسائل منطقه و بازگرداندن ثبات و امنیت به کشورهای دچار مشکل تأکید و حضور نمایندگان کلیه اقشار و احزاب سوریه در گفت‌‌وگوهای آتی ژنو را شرط اساسی موفقیت این گفت‌وگوها دانست. طرف‌ها همچنین بر وحدت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کردند.


امیرعبداللهیان نیز لازمه مبارزه موفق با تروریسم را عزم کشورها به خصوص قطع راه‌های ارتباطی و تدارکاتی، مالی و تسلیحاتی این گروه‌ها عنوان کرد.


در این دیدار معاونان وزیران امور خارجه در خصوص یمن اعلام کردند که تهران و مسکو از تلاش‌های سازمان ملل متحد در قبال حل سیاسی بحران یمن و مبارزه با گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند و تاکید دارند تداوم روش نظامی و امنیتی شرایط فعلی را بیش از پیش پیچیده می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته