دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1394 - 11:23

نتانیاهو دیدار با اوباما را لغو کرد

کاخ سفید اعلام کرد نخست‌وزیر اسرائیل سفر اواخر ماه جاری میلادی به آمریکا را لغو کرده است.
کد خبر : 71682

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، تصمیم نتانیاهو برای لغو سفر خود به آمریکا جدیدترین نمونه از سرد شدن روابط وی با اوباما است. روابط سرد نتانیاهو و اوباما بعد از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی در سال گذشته میلادی هنوز ترمیم نشده است.


کاخ سفید اعلام کرد که رژیم اسرائیل درخواست دیدار نتانیاهو با اوباما را در روزهای 18 تا 19 مارس (28 و 29 اسفند) مطرح کرده بود و دو هفته پیش، روز 18 مارس برای این دیدار به وی پیشنهاد شده بود.


ند پرایس، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما در حال هماهنگی این دیدار دو جانبه بودیم و ابتدا زمانی که از طریق گزارش‌های رسانه‌ای مطلع شدیم که نخست‌وزیر به جای پذیرش دعوت ما، تصمیم گرفته سفر خود را لغو کند، غافلگیر شدیم.» وی افزود: «گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ما نتوانسته‌ایم دیدار را با برنامه نخست‌وزیر تطبیق دهیم نادرست است.»


کاخ سفید اعلام کرده که اوباما قصد دارد در روزهای 21 و 22 مارس (2 و 3 فرودین 95) برای انجام دیداری تاریخی و عادی‌سازی روابط با کوبا، به هاوانا سفر کند.


دفتر نتانیاهو هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.


شبکه 10 تلویزیون اسرائیل به نقل از منابع اسرائیلی نوشت، تصمیم نتانیاهو برای لغو این سفر ظاهرا ناشی از این بوده که ممکن است برخی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا قصد دیدار با وی در واشنگتن را داشته باشد و او نمی‌خواهد این گونه برداشت شود که وی قصد مداخله در انتخابات این کشور را دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته