دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1393 - 10:58
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با آنا:

ساماندهی کودکان خیابانی با همکاری وزارت کار

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در برنامه انسداد مبادی بی‌سوادی، کودکان کار و فاقد مدارک هویت دارای جایگاه ویژه‌ای هستند، گفت: امیدواریم از طریق منابعی که در اختیار وزارت کار و رفاه اجتماعی قرار می‌گیرد بخشی از کودکان خیابانی و کار را ساماندهی کنیم.
کد خبر : 7159

محمد دیمه‌ور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به جایگاه ویژه کودکان کار و فاقد مدارک هویتی در برنامه‌های انسداد مبادی بی‌سوادی اظهار کرد: متاسفانه این بخش از کودکان واجب التعلیم به دلیل جدا شدن از خانواده و ورود به بازار کار آسیب‌های مختلفی را متحمل می‌شوند.


وی افزود: هماهنگی‌هایی در این زمینه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته و در جلسه شورای عالی رفاه نیز این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.


دیمه ور بیان کرد: امیدواریم از طریق منابعی که در اختیار وزارت کار و رفاه اجتماعی قرار می‌گیرد بخشی از کودکان خیابانی و کار را ساماندهی کنیم.


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در استان‌های مختلف کشور با کمک ارگان‌های نام برده مشغول مطالعه و بررسی هستیم.
وی تصریح کرد: در تهران کارگروهی متشکل از کارشناسان آموزشی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و با کمک سازمان‌های مردم نهاد و موسسات حامی مشغول بررسی و مطالعه در این زمینه هستند، 100 موسسه غیر دولتی با ما در این راستا همکاری می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته