دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1394 - 13:04

تهدید انتشار تصویر خصوصی، شگردی برای اخاذی

باند اخاذی از زنان و دختران در اینستاگرام دستگیر شدند. متهمان پس از طرح دوستی با افراد، عکس‌های خصوصی آنها را گرفته و اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.
کد خبر : 71502

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، در پی کسب خبری در رابطه با تهدید و اخاذی از شهروندان در شبکه اجتماعی اینستاگرام از سوی افرادی ناشناس با فعال کردن صفحه‌ای با نام‌های زنانه، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.


ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی دریافتند، متهمان به اخاذی با فعالیت در این شبکه اجتماعی پس از جلب اعتماد مخاطبان خود و دریافت عکس‌های شخصی آنان، اقدام به انتشار تصاویر با محتویات غیر اخلاقی در فضای مجازی می‌کنند.


فرمانده انتظامی شهرستان نور در این رابطه گفت: ماموران در ادامه تحقیقات با استفاده از شگردهای خاص پلیسی و فنی موفق شدند، سه متهم اصلی این پرونده را شناسایی و با هماهنگی قضایی در اقدامی غافلگیرانه آنها را دستگیر کنند.


سرهنگ علی اوسط گرجی‌پور ادامه داد: ماموران در بازرسی از دو گوشی تلفن همراه متهمان، تصاویر مستهجن کشف کردند. متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.


انتهای پیام/

برچسب ها: اخاذی اینستاگرام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته