دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1394 - 12:01

نیروهای مسلح از شمول قانون اسناد ملی مستثنی شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز -دوشنبه 17 اسفندماه- نیروهای مسلح از شمول قانون سازمان اسناد ملی ایران مستثنی کردند.
کد خبر : 71471

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، کلیات لایحه اصلاح ماده 8 قانون تأسیس سازمان اسناد ملی ایران در جلسه علنی امروز مجلس مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان با 123 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر با کلیات این لایحه موافقت کردند.


نمایندگان مجلس همچنین ماده واحده این لایحه را با 111 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع به تصویب مجلس رساندند. در ماده واحده لایحه ماده 8 قانون تأسیس سازمان اسناد ملی ایران را به این شرح اصلاح کردند:


ستاد کل نیروهای مسلح، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع و سازمان‌های وابسته به آنان که ماهیت و مأموریت نظامی و امنیتی دارند از شمول مقررات این قانون مستثنی هستند و ترتیب نگهداری،‌ حفظ اسناد ملی و امحای اوراق زاید در سازمان‌های یاد شده با اطلاع سازمان اسناد و کتابخانه ملی و با تشخیص هیئت‌های صلاحیت‌داری است که به این منظور تشکیل می‌شوند.


طرز تشکیل هیئت‌های مزبور و نحوه اجرای مفاد این ماده به موجب آیین‌نامه‌ای است که ظرف سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط وزارت دفاع با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح تهیه می‌شود و به تصویب فرماندهی کل قوا می‌رسد.



انتهای پیام/

برچسب ها: نیروهای مسلح
ارسال نظر
هلدینگ شایسته