دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1394 - 10:54
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح:

فروش سربازی در سال ۹۵ صحت ندارد

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه فروش خدمت سربازی در سال ۹۵ صحت ندارد، گفت: کسانی که برای پرداخت جریمه در سال 94 اقدام کرده اما هنوز هزینه آن را پرداخت نکرده‌اند اگر این موضوع را به سال آینده موکول کنند 10 درصد بر میزان جریمه آنها افزوده می‌شود.
کد خبر : 71431

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص اخبار منتشر شده درباره تصویب فروش سربازی در مجلس با بیان اینکه روز گذشته برخی از رسانه‌های گروهی به نقل از یکی از نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق مجلس اعلام کردند که فروش سربازی در سال 95 به تصویب رسیده است، اظهار کرد: این خبر صحت ندارد و ستاد کل نیروهای مسلح هیچ تصمیمی برای فروش سربازی ندارد.


وی با تاکید بر اینکه آنچه که در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده، کلیات اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال 95 است، اضافه کرد: بر اساس مقررات، پرداخت جریمه مشمولان غایب که تا پایان سال 94 بیش از هشت سال و تا پایان سال 95 بیش از 9 سال غیبت داشته باشند، مورد تصویب کمیسیون تلفیق و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفته است.


کمالی با بیان اینکه با تصویب کلیات طرح پرداخت جریمه ریالی سنوات، بهره‌مندی از این غیبت در سال 95 به 9 سال افزایش خواهد یافت، عنوان کرد: این همان موضوعی است که مورد تایید ستاد کل نیروهای مسلح نیز بود و باقی موارد شایعه بوده و با هماهنگی ستاد کل انجام نشده است.


وی ادامه داد: در خصوص جزییات و نحوه اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال 95 در آینده تصمیم‌گیری می‌شود، اما ما پیشنهاد کردیم میزان جریمه‌های سال 95 تا حدودی نسبت به سال جاری افزایش پیدا کند.


جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید دوباره بر اینکه اخبار مبنی بر فروش سربازی و یا کاهش سنوات غیبت در طرح جریمه ریالی سربازی مورد تایید نیست، تصریح کرد: لذا به مشمولان وظیفه و خانواده‌های آنان تاکید می‌کنم که به شایعات توجه نکرده و براساس مقررات جاری، تکلیف خدمت سربازی خود را مشخص کرده تا دچار مشکل نشوند.


کمالی با بیان اینکه تا امروز 190 هزار نفر از افرادی که ثبت‌نام کرده بودند، جریمه خود را پرداخت کرده‌اند، اضافه کرد: همچنین 130 هزار نفر پس از ثبت‌نام هنوز جریمه خود را پرداخت نکرده‌اند که به آنها پیشنهاد می‌کنم تا پایان سال آن را بپردازند، در غیر این صورت در سال 95 حداقل 10 درصد بر میزان جریمه‌ آنها افزوده می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: جریمه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته