دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1394 - 17:08
کوتاه از واحدهای نور، نی‌ریز، سنقر، تهران‌مرکزی، دهلران، خمینی‌شهر، مرند، خاش و سما کرج

از اعزام راهیان نور به مناطق جنگی تا قهرمانی دانشجوی واحد خاش در مسابقات جهانی ووشو

در مراسمی که با حضور دکتر صدرالدین متولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور، حجت الاسلام حلیمی رئیس دفتر فرهنگ اسلامی، مهندس درمیشی معاون اداری و مالی و جمعی از استادان و کارکنان واحد برگزار شد، کاروان راهیان نور دانشگاه به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.
کد خبر : 71397

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور با تأکید بر اینکه هدف دشمنان نظام جمهوری اسلامی از به راه انداختن جنگ تحمیلی، تحقیر ملت ایران با جدا کردن بخشی از خاک کشور بود، اظهار کرد: «در آن دوران آمریکا، شوروی سابق، و برخی کشورهای اروپایی که دم از حقوق بشر می زنند، همه به دشمن خبیث بعثی کمک کردند تا نظام اسلامی ایران را شکست دهد اما جوانان این ملت با فداکاری، عزم راسخ و ایمان قوی خود، توطئه قدرت های استکباری را خنثی و دشمن را ذلیل و منکوب کردند.»


وی خاطرنشان کرد: «همواره عزم راسخ، هوشمندی، بصیرت، ایستادگی، قاطعیت و شجاعت ملت می تواند دشمنان را هر چند که در ظاهر بزرگ و نیرومند باشند، شکست دهد.»


رئیس واحد نور گفت: «مقوله اعزام کاروان راهیان نور، یک راهبرد فرهنگی مهم در نظام جمهوری اسلامی است که از تفکرات هوشمندانه و آینده نگرانه مقام معظم رهبری نشات گرفته است.»


متولی با بیان به اینکه انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان از مهمترین برکات برگزاری اردوهای راهیان نور است، افزود: «اردوهای راهیان نور، عاملی اساسی در زنده نگهداشتن فرهنگ متعالی ایثار و شهادت و روحیه ایثارگری است.»


حجت الاسلام حلیمی رئیس دفتر فرهنگ اسلامی، ارتقای روحیه خودباوری و خودشناسی را از اهداف اصلی اعزام کاروان راهیان نور به‌ مناطق عملیاتی عنوان کرد و گفت: «راهیان نور علاوه بر اینکه یک حرکت بزرگ فرهنگی‌است، فرصتی ‌است تا مردم و جوانان با دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس نیز آشنا شوند.»


مراسم ضیافت قرآن کریم در سمای کرج


مراسم اختتامیه مسابقات «قرآن در سما» در نمازخانه آموزشکده سما واحد کرج برگزار شد.


بعد از اجرای مسابقات طرح قرآنی با عنوان «قرآن در سما» ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان در رشته‌های مختلف، مراسم اختتامیه این مسابقات با حضور پورشور مخاطبان و تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم از سوی عباس‌زاده قاری بین المللی در نمازخانه آموزشکده سما واحد کرج برگزار شد.


جوانبخت معاون فرهنگی و دانشجویی آموزشکده گفت: «این طرح از اوایل نیم سال اول ۹۵-۹۴ در دو بخش کتبی و شفایی بین دانشجویان، استادان و کارکنان اجرا شد که با استقبال خوب مخاطبان همراه بود و نفرات بر‌تر به مرحله کشوری راه یافتند.


در پایان این مراسم از نفرات بر‌تر این دوره از مسابقات به همراه برگزیدگان جشنواره فرهنگی و هنری کانون‌ها که عنوان رتبه بر‌تر را کسب کرده بودند با اهدا جوایز نفیسی قدردانی به عمل آمد.


همراهی دانشجویان سمای کرج با کاروان راهیان نور


دانشجویان سمای کرج روز 16/12/94 به عنوان راهیان نور از آموزشکده سما به سمت مناطق جنگی حرکت کردند.


به همت دفتر فرهنگ و بسیج دانشجویی آموزشکده سما واحد کرج، تعدادی از دانشجویان این آموزشکده به عنوان کاروان راهیان نور روز یکشنبه 16 اسفند 94 برای همراهی با سایر کاروانان راهیان نور برای حضور در مناطق جنگی از آموزشکده سما واحد کرج به سمت آن مناطق حرکت کرده و با بدرقه مسئولین سمای کرج همراه بود.



برگزیدگان مسابقات شفاهی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز معرفی شدند


با برگزاری مرحله مقدماتی بیست و یکمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز، نفرات برتر این مسابقات معرفی شدند.


کارشناس فرهنگی اجتماعی واحد نی‌ریز با تشکر و قدردانی از همکاری همه حوزه‌های واحد در برگزاری این دوره از مسابقات گفت: «الحمدلله کانون قرآن و عترت این واحد دانشگاهی در چند سال اخیر توانسته از هم از لحاظ کیفی و هم از جنبه کمی رتبه برتر را در سطح استان فارس کسب کند و ان‌شاءالله در سال جدید نیز با الهام از منویات مقام معظم رهبری، برنامه های متنوع قرآنی فرهنگی را پیش بینی کرده‌ایم.»


نسرین پهلوان برگزیدگان مسابقات شفاهی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز را بدین شرح معرفی کرد: «در رشته ترتیل در بخش دانشجویان برادر محمدرضا شرافتی، مجید حدادی و ابراهیم شاهسوندی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم و در رشته ترتیل در بخش دانشجویان خواهر طیبه علیمردانی ، لیلا رنجبر و کوثر کامرانی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند. در رشته حفظ در بخش استادان برادر مهدی جلالیان و در بخش استادان خواهر فاطمه شتاب و در بخش دانشجویان سمیرا صغیر حائز رتبه های برتر شدند. در رشته تحقیق بخش استادان د برادر سیداحمد موسوی مقدم و در بخش کارمندان مجتبی صفاجو رتبه های برتر را کسب کردند. در رشته ترتیل کارمندان نیز عبدالرضا رضایی، مجیدرضا حافظی راد و مهدی راه وار حائز رتبه‌های برتر شدند. »


درخشش تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی سنقر در پنجمین دوره مسابقات ملی رباتیک


تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی سنقر در نخستین حضور خود در مسابقات ملی رباتیک خوش درخشید و با کسب مقام سومی‌کشور باعث شد تا دانشگاه آزاد اسلامی سنقر به عنوان یکی از مراکز مدعی مطرح شود.


دکتر مهدی ویسی سرپرست و استاد راهنمای تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنقر اظهار کرد: «پنجمین دوره مسابقات ملی رباتیک آزاد کردستان۱۲و ۱۳ اسفند به مدت دو روز با حضور حدود ۵۰ تیم از دانشگاه‌های دولتی و آزاد سراسر کشور در ۷ لیگ مسیریاب ویژه و ساده، مین یاب اتوماتیک، جنگجوی سبک و سنگین وزن، پرنده و بخش نمایشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان برگزار شد که تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی سنقر در این دوره از مسابقات ملی رباتیک در لیگ مسیر یاب ویژه با حضور قوی خود با راهیابی به مرحله نهایی موفق به کسب مقام سوم در بخش مسیر یاب ویژه شد.»


برگزاری نشست تخصصی درباره حجاب و عفاف با موضوع: «‌آئین همسرداری از دیدگاه پیامبر اکرم (ص)» در واحد تهران مرکزی


دفتر فرهنگ اسلامی و کانون قرآن وعترت مجتمع پیامبر اعظم (ص) واحد تهران مرکزی سلسله نشستهای علمی در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف برگزار کرد.


نشست علمی «‌آئین همسرداری از دیدگاه پیامبر اکرم (ص)» در در دانشکده زبانهای خارجی واحد تهران مرکزی با حضور دکتر پایمرد برگزار شد.


پایمرد اظهار کرد: «تحلیل اخلاق خانوادگی و اصول همسرداری و شخصیت زن نزد پیامبر اعظم (ص) یکی از موضوعاتی است که در تاریخ اسلام اهمیت زیادی دارد. این موضوع نشان دهنده رفتار‌شناسی پیامبر در دو محور همسرداری و اخلاق خانوادگی است. سیره نبوی نشان می‌دهد که شیوه همسرداری و اخلاق خانوادگی نزد ایشان اهمیت داشته است.»


وی گفت: «در این بررسی ملاک ارزیابی بر رعایت انصاف و عدالت، صداقت پیامبر با همسران، همکاری پیامبر در تربیت فرزندان و توجه به رشد علمی و‌شناختی همسران است. به عبارت دیگر رعایت عدالت، آزادی و حقوق متقابل پیامبر با همسران و خانواده سبب تقویت آئین همسرداری و اخلاق خانوادگی است.


برگزاری همایش منابع طبیعی و انسان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهلران


در این مراسم که با همکاری روابط عمومی و اداره منابع طبیعی شهرستان دهلران و با حضور مسولان ادرات و نهادها نیروهای نظامی و انتظامی و دانشجویان استادان و کارکنان دانشگاه ازاد اسلامی واحد دهلران در سالن آمفی تئاتر این واحد دانشگاهی برگزار شد.


رییس اداره منابع طبیعی شهرستان دهلران گفت ‹‹منابع طبیعی با وجود نقش حیاتی که در تامین غذا بازی می‌کنند و از اجزای اصلی محیط زیست به شمار می روند، هیچ گاه از توجهی که در خور اهمیت آنها است برخوردار نبوده و بهره برداریهای بی رویه و شتابزده موجب تخریب کیفیت و گاه نابودی کامل آن شده است. اگرچه نقش و اهمیت منابع طبیعی از طریق رسانه های دیداری و نوشتاری کمتر به سمع و نظر مردم می رسد اما همین مراسم یک هفته ای هم که اغلب با حضور مقامات و مسئولان بلندپایه کشور برگزار می شود غنیمت است.


سیدعلی حسینی افزود: «همه با فرهنگ‌سازی و آموزش به فرزندانمان میتوانیم در ر استای حفظ جنگل ها و مراتع کوشا باشیم››


پخش کلیپ و بیان خاطرات کارکنان بازنشسته از دیگر برنامه های این همایش بود .


برگزاری چهارمین دوره آموزشی تخصصی برق، رله و حفاظت در دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر


چهارمین دوره آموزشی تخصصی برق ، رله و حفاظت از سری دوره های آموزشی ساها با حضور گسترده کارشناسان و استادان از دانشگاه‌های سراسر کشور در تالار شهید آوینی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر برگزار شد.


اولین دوره آموزشی که کارشناسان و متخصصان 30 دانشگاه آزاد اسلامی از سراسر کشور حضور داشتند مباحث مربوط به آشنایی با مبانی حفاظت رله و شناخت انواع رله‌ها با تست عملکردهای آن ارائه شد.


مهندس حسن نصر آزادانی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر به‌عنوان مدرس دوره در دو بخش تئوری و عملی مباحث مربوط به رله و حفاظت را بیان کرد و شرکت‌کنندگان به‌صورت عملی در بیش از 30 کارگاه پیشرفته فنی و مهندسی برق، با آشنایی با امکانات و تجهیزات مدرن دانشگاه، با نحوه عملکرد و تست سیستم‌های حفاظت الکتریکی، ترانسفورماتور جریان، رله‌های اضافه جریان و اتصال زمین غیر جهتی وجهی، رله‌های اضافه و کاهش ولتاژ، رله‌های دیفرانسیل و خطای زمین محدود و رله‌های دیستانس آشنا شدند و در پایان دوره گواهی حضور به آنان اعطا شد.


دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر با دانشکده مصوب برق و کامپیوتر، اعضای هیأت علمی مجرب و تحصیل دانشجویان در رشته‌های مهندسی برق تا مقطع دکتری تخصصی و وجود بیش از 100 کارگاه و آزمایشگاه مهندسی پیشرفته به‌عنوان قطب مهندسی برق در استان اصفهان مطرح است و تاکنون چند همایش و سمینار مهندسی برق در این دانشگاه برگزار شده است.


اردوی معنوی راهیان نور تجدید میثاق با آرمانهای شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است


120 نفر از دانشجویان خواهر و برادر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند در اردوی راهیان نور به سرزمین ملائک به مشهد شهدای ایران اعزام شدند علی رضایی رئیس واحد مرند گفت: «اردوی معنوی راهیان نور تجدید میثاق با آرمانهای شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است.»


وی با بیان اثرات مثبت این کاروانها و اعزام دانشجویان به سر زمین ملائک افزود: «تنها راه سعادت دنیا و آخرت ادامه راه شهدا با حفظ شجاعت، بصیرت، و اراده مستحکم مبتنی بر ایمان است.»


رئیس واحد مرند با بیان اینکه دشمن امروز جوانان را مورد هدف قرار داده گفت: «امروز جنگ نرم است قبلاً خاکریزها مشخص بودند ولی حالا دشمنان با اندیشه و تفکر ما سر کار دارند و حال وقت بیداری است دانشجویان با تولید فکر و اندیشه و درس خواندن به دشمنان بفهمانند جوانان امروز هیچ فرقی با جوانان دوران دفاع مقدس نداشته و ندارند و همیشه حافظ نظام و انقلاب اسلامی است.»


وی افزود: «دانشجویان در طول این سفر از یادمان‌های شهدا در هویزه، سوسنگرد، شلمچه و اروند رود با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید میثاق خواهند کرد.»


قهرمانی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش در مسابقات جهانی ووشو


عبدالحمید زرک زهی دانشجوی رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش که مربی تیم ووشوی شهرستان نیز است در مسابقات جهانی این رشته که در کشور روسیه برگزار شد موفق به کسب عنوانی قهرمانی و مدال طلای این مسابقات شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته