دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1394 - 09:31

ارتش آمریکا در سوریه پایگاه هوایی ایجاد کرد

منابع خبری از ایجاد یک پایگاه هوایی ایالات متحده در شمال سوریه خبر دادند.
کد خبر : 71374

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، یک سایت خبری کرد روز یکشنبه نوشت، ایالات متحده احداث یک پایگاه هوایی در شمال سوریه را که تحت کنترل کردها قرار دارد، تقریبا به اتمام رسانده و در حال احداث دومین پایگاه برای استفاده‌های دومنظوره نظامی و غیرنظامی است.


با وجود این خبر، سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت ایالات متحده کنترل هیچ پایگاه هوایی‌ای را در خاک سوریه در اختیار ندارد.


سایت کردی باس نیوز، به نقل از یک منبع نظامی در بین نیروهای دموکراتیک سوریه که تحت حمایت کردها هستند گفت، بخش عمده کار باند پرواز در شهر نفتی رمیلان در حصکه تکمیل شده و یک پایگاه هوایی جدید در جنوب شرق کوبانی احداث شده است.


مقامات کرد سوری اخیرا گفته اند باند فرود رمیلان از سوی هلیکوپترهای آمریکایی برای امور لجستیکی و تحویل تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرد.


ایالات متحده سال گذشته ده‌ها نیروی عملیات ویژه به شمال سوریه اعزام کرد تا به نیروهای مخالف در مبارزه علیه داعش مشاوره دهند. آنها همچنین در این استان مانع از رسیدن مهمات به شورشیان شده‌اند.


سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت هرگونه پیشنهادی مبنی بر اینکه نیروهای آمریکایی کنترل پایگاهی هوایی در داخل خاک سوریه را بر عهده دارند، نادرست است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته