دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1394 - 17:30

تغذیه نوزادان با بادام زمینی از احتمال ابتلا به آلرژی به این ماده در سنین بالا می‌کاهد

پزشکان انگلیسی بر خلاف نظریه‌های پیشین اعلام کردند تغذیه نوزادان با بادام زمینی یا کره بادام زمینی خطر ابتلا به آلرژی در سال‌های بعد را کاهش می‌دهد.
کد خبر : 71337

به گزارش خبرنگار اجتماعی آنا، تغذیه نوزادان با بادام زمینی یا کره بادام زمینی، خطر ابتلا به آلرژی در سال‌های بعد را کاهش می دهد و نوزادانی که مصرف این ماده غذایی در سال اول زندگی آنها لحاظ می‌شود، 74 درصد کمتر احتمال ابتلا به آلرژی را تا رسیدن به 6 سالگی دارند.


دانشمندان بریتانیایی با تحقیقی در مورد 550 کودک در معرض خطر ایجاد حساسیت به بادام زمینی به این نتیجه رسیده‌اند. این کارشناسان البته گفته‌اند پدر و مادرهایی که کودک آنها در معرض خطر ابتلا به آلرژی قرار دارد قبل از تغذیه نوزاد خود با بادام زمینی باید با پزشک مشورت کنند. نتایج این تحقیق در مورد کودکانی که پدر و مادر آنها دارای حساسیت به تخم‌مرغ یا اگزما هستند نیز صدق می‌کند.


به گزارش دیلی میل، پژوهشگران در کینگز کالج لندن و دانشگاه ساوث‌همپتون پیشنهاد کرد‌ه‌اند که کودکان در زمانی که هنوز در سنین کم هستند، بادام زمینی مصرف کنند تا بدن آنها در برابر آلرژی دفاع طولانی مدت پیدا کند.



این پژوهشگران دریافتند که اگر نوزادان کره بادام زمینی یا تنقلات بادام زمینی را در سال اول زندگی خودمصرف کنند، 74 درصد کمتر احتمال دارد تا شش سالگی به حساسیت به بادام زمینی دچار شوند. طبق نتایج این تحقیق، حتی اگر کودکان بعداً خوردن بادام زمینی را متوقف کنند، هنوز هم در برابر ایجاد آلرژی محافظت می شوند.


این پژوهشگران نظری خلاف نظر مقامات بهداشتی دولت بریتانیا ارائه کرده‌اند که طبق توصیه آن‌ها محصولات دارای بادام زمینی باید حداقل تا سه سالگی به نوزادان دارای سابقه خانوادگی حساسیت به بادام زمینی داده نشود.


تعداد نوزادان بریتانیایی آلرژیک به بادام زمینی در دهه گذشته دو برابرشده و از هر 50 دانش آموزان در حال حاضر یک نفر از این از آلرژی رنج می برد.


حساسیت به بادام زمینی در اوایل زندگی بروز می‌کند و به ندرت در سنین بزرگسالی ادامه می‌یابد و در حال حاضر هیچ درمانی برای آن وجود دارد. در خطرناک‌ترین شکل این حساسیت ممکن است شوک آنافیلاکتیک اتفاق بیفتد که در برخی موارد ممکن است منجر به مرگ شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: اگزما حساسیت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته