دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1394 - 15:34

مراسم اختتامیه پایتخت کتاب ایران با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار می‌شود

مراسم پایانی دومین دوره پایتخت کتاب ایران و روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران روز دوشنبه (17 دی ماه) در تالار وحدت برگزار می‌شود.
کد خبر : 71314

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران و جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب روز دوشنبه (17 دیماه) با حضور اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور، علی جنتی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری؛ رئیس کتابخانه ملی ایران، سید عباس صالحی؛ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و در تالار وحدت برگزار می‌شود.


در دومین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب 820 طرح و برنامه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد. پس از انجام داوری‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های 20 روستا به دور نهایی داوری‌ها راه یافت و 10 روستا به عنوان روستای دوستدار کتاب برگزیده شدند. همچنین طرح ها و برنامه های 10 روستا نیز شایسته تقدیر شناخته شد.


همچنین در دومین دوره پایتخت کتاب ایران 100 شهر با طرح‌ها و برنامه‌های خود شرکت کردند و طرح‌ها و برنامه‌های 15 شهر به دور نهایی راه یافت. 6 شهر نامزد پایتخت کتاب ایران شدند و در نهایت یک شهر برگزیده شد و طرح‌ها و برنامه‌های دو شهر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.


در دومین دوره جشنواره روستاهای دوستدار کتاب همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، 1000 بسته کتاب با همکاری معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن ناشران کودک و نوجوان و انتشارات گاج به روستاهای کشور ارسال شد.


بنیاد ملت به عوان حامی این دو جشنواره یک باب کتابخانه در شهر پایتخت کتاب ایران تاسیس خواهد کرد و به طرح‌های فرهنگی 6 شهر در حوزه کتاب وام کم بهره اعطا می‌کند. همچنین این بنیاد از 6 طرح برگزیده گروه‌های ترویج کتاب حمایت خواهد کرد.


مراسم اختتامیه دومین دوره جشنوراه پایتخت کتاب ایران و روستاهای دوستدار کتاب ساعت 14 روز دوشنبه 17 اسفند ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته