دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

غرس بیش از ۱۸ هزار اصله درخت و درختچه در واحد کرمان

در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت و به مناسبت هفته درختکاری با حضور جمع کثیری از دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، یاد و خاطره شهدای والامقام ایران اسلامی با غرس بیش از ۱۸ هزار اصله نهال درخت، درختچه و گلهای زینتی گرامی داشته شد.
کد خبر : 71278

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر بابک آل طه در جمع شرکت کنندگان در این مراسم بزرگ با بیان اینکه درخت مظهر زندگی و باعث لطافت هوا و موجب آرامش و پاکی طبیعت است، اظهار کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با توجه به سیاست رئیس دانشگاه و بنا بر رسالت علمی و فرهنگی، با ورود به این عرصه مثبت اجتماعی، ضمن تشویق همگان به درختکاری و حفاظت از فضای سبز، نسبت به ترویج این فرهنگ ایرانی اسلامی گام بر می‌دارد. »



رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، حفاظت و نگهداری از درختان را وظیفه‌ای ملی و همگانی دانسته و با تاکید بر بخشنامه و دستور العمل سازمان مرکزی و تصمیم مسئولان دانشگاه مبنی بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در این روز توضیح داد:« به پاس ارج نهادن به مقام والای شهدا، روز درختکاری امسال با نام و یاد این عزیزان آغاز و با حضور چشمگیر دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی رنگ و بوی خاصی به خود گرفت.»


منصور عالم‌زاده معاون اداری و مالی واحد کرمان نیز با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در واحد کرمان برای کاشت بیش از ۱۸۰۰۰ اصل درخت، درختچه و گل‌های تزئینی گفت: «درختان یکی از مظاهر خلقت خداوند و نمودی از بهشت هستند و وظیفه همه ماست که از این نعمت خدادای مراقبت کنیم. همه باید برای حفظ محیط زیست و پاکی آن تلاش کنیم و هفته منابع طبیعی فرصت بسیار ارزنده‌ای برای احیای فضای سبز و توسعه محیط زیست است. »



دکتر سید رامین طباطبایی معاون عمرانی واحد کرمان هم از توجه ویژه به به خشکسالی و کمبود آب در استان کرمان خبر داده و افزود:« با راهنمایی‌های اخذ شده از مشاوران مجرب، تلاش گردیده تا اکثریت نهال‌های کاشته شده از گونه‌های مقاوم به خشکی و شوری انتخاب شده‌اند. »


رییس شورای عمرانی استان کرمان خواستار توجه ویژه مسئولان به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست شد و از عموم مردم به ویژه جامعه دانشگاهی خواست در پاسداست طبیعت اهتمام بیشتری داشته باشند.


در این مراسم ۳۲۵۰ اصله نهال درخت ازقبیل سرو، کاج، بید، زیتون عناب و ۱۵۰۰۰ نهال درختچه و گل زینتی شامل شمشاد، رز رونده و سایر گیاهان زینتی توسط حاضران غرس شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته