دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1393 - 09:52

طراحان بزرگ‌ترین هک تاریخ اینترنت بازداشت شدند

مقام‌های آمریکایی می‌گویند طراحان بزرگ‌ترین رخنه اطلاعاتی در تاریخ اینترنت را بازداشت کرده‌اند.
کد خبر : 7127

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «بی‌بی‌سی»، در پرونده پیگیری عوامل «بزرگ‌ترین رخنه اطلاعاتی در تاریخ اینترنت» دو شهروند ویتنامی و یک کانادایی در ارتباط با طراحی یک کلاهبرداری سایبری و سرقت بیش از یک میلیارد آدرس ایمیل متهم شناخته شده‌اند.


مقام‌های رسمی آمریکا می‌گویند این کلاهبرداری موضوع یکی از تحقیقات کنگره این کشور در سال ۲۰۱۱ است. این عملیات، بزرگ‌ترین رخنه‌‌ای است که تاکنون در فضای مجازی برای سرقت آدرس‌ ایمیل و نام‌ها صورت گرفته است.


در کیفرخواست این پرونده، دو شهروند ویتنامی متهم شده‌اند که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ دست‌کم هشت خدمات‌دهنده بزرگ ایمیل را هک کرده‌اند و آدرس‌های ایمیل این سرویس‌دهنده‌ها را برای ارسال هرزنامه (اسپم) و طرح‌های بازاریابی دزدیده‌اند.


وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید: این افراد به وسیله سرقت آدرس‌های ایمیل و فروش آن برای بازاریابی کالاها و خدمات، دست‌کم دو میلیون دلار درآمد داشته‌اند.


«ویت کوک نیگاین» ۲۸ ساله و «جیانگ هوآنگ وو» ۲۵ ساله دو متهم این طرح سرقت اطلاعات و شهروند ویتنام هستند. «دیوید مانوئل سانتوز دا سیلوا» شهروند ۳۳ ساله کانادایی نیز متهم است که برای پولشویی با این دو نفر همکاری کرده است.


«لسلی کالدول» معاون دادستان کل آمریکا گفته است: این بزرگ‌ترین رخنه‌ای است که در طول تاریخ اینترنت در اطلاعات، نام‌ها و آدرس ایمیل‌ها اتفاق افتاده است و عملیات آن از ویتنام، هلند و کانادا اجرا می‌شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته