دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1394 - 11:06

توکلی: نمایندگان در ارائه بودجه چنددوازدهم نایب پناه دولت نشوند/ باهنر: اگر بودجه 95 تا پایان فروردین تصویب نشود دولت باید لایحه چند دوازدهم بدهد

توکلی، ارائه لایحه چند دوازدهم بودجه را از سوی دولت ضروری دانست و هرگونه اقدام نمایندگان برای ارائه طرحی در این زمینه را تسلیم در برابر دولت خواند.
کد خبر : 71188

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، احمد توکلی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی اظهار کرد: بر اساس ماده 188 آیین‌نامه داخلی مجلس، چنانچه دولت زمان ارائه بودجه را رعایت نکند موظف است لایحه چند دوازدهم ارائه بدهد، اکنون دولت زیر بار این موضوع نمی‌رود از این رو برخی نمایندگان در حال جمع کردن امضا هستند تا طرحی در این زمینه بیاورند.


نماینده مردم تهران در مجلس نهم افزود: وقتی دولت قسم خورده است که بر اساس قانون عمل کند در این زمینه نیز باید به قانون وفادار باشد و لایحه چند دوازدهم ارائه دهد اما ارائه طرح، خود نوعی قانون‌شکنی و تسلیم در برابر دولت است.


توکلی تصریح کرد: دولت باید وظایف قانونی خود را انجام دهد و نمایندگان نیز نباید نایب پناه دولت شود.


محمدرضا باهنر که در غیاب علی لاریجانی و ابوترابی‌فرد ریاست جلسه علنی امروز مجلس را برعهده دارد در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: این تذکر وارد است و آن را قبول داریم. دولت باید 15 آذر بودجه را ارائه می‌داد. البته بحث‌هایی مطرح شد و دولت می‌گفت که بودجه از لحاظ شکلی آماده است ولی مسئله برجام و قیمت صادرات نفت مواردی بودند که دولت در آن ملاحظاتی داشت که البته از نظر ما نیز قابل تأمل بود.


وی افزود: اکنون نظر ما این است که اگر قرار بود چنددوازدهم بیاید به صورت لایحه باشد، در گذشته در چند سال بودجه چنددوازدهم داشتیم که فقط یک مورد آن لایحه بود و مابقی به صورت طرح تهیه شده بود، اما حتماً وظیفه دولت این است که در این زمینه لایحه بدهد.


نایب رئیس دوم مجلس تصریح کرد: باید تا قبل از پایان فروردین بودجه ابلاغ شود، دولت می‌گوید تا 25 و 26 فروردین‌ماه از لحاظ پرداخت بدون قانون مشکلی ندارد اما به محض رسیدن به آخر فروردین و پرداخت حقوق و مزایا وجود قانون ضروری است.


باهنر ادامه داد: از آنجا که ما فعلاً فرصت داریم فکر می‌کنم که کمیسیون تلفیق بتواند کارها را به سرعت پیش ببرد اما اگر نتوانیم بودجه را تا قبل از پایان فروردین تصویب کنیم دولت را وادار خواهیم کرد که لایحه بدهد اگر هم نداد ما کار را تمام خواهیم کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب