دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1394 - 10:53

آمریکا یک شرکت چینی را به‌دلیل معامله با ایران تحریم می‌کند

شرکت چینی زد تی ای که از سوی آمریکا به فروش غیرقانونی محصولات به مخابرات ایران متهم شده است، احتمالا از روز سه‌شنبه در فهرست تحریم‌های وزارت بازرگانی آمریکا قرار می‌گیرد.
کد خبر : 71134

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از خبرگزاری رویترز، منابع آگاهی در وزارت بازرگانی آمریکا از تحریم یکی از بزرگترین شرکت‌های تجهیزات ارتباطی چین به‌ دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران خبر دادند.


این منابع افزودند: «آمریکا قرار است محدودیت‌هایی همچون سخت‌گیری در خرید اجناس آمریکایی از سوی شرکت زد تی ای را اعمال کند. بنابراین، از این پس تحویل هر قطعه ساخت آمریکا به این شرکت، باید با مجوز دولت آمریکا انجام شود.»


از سوی دیگر، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که تحریم این شرکت چینی هفته جاری به‌طور رسمی در سامانه آماری دولت فدرال ثبت می‌شود و از این پس با اغلب درخواست‌ها برای فروش قطعات آمریکایی به این شرکت مخالفت خواهد شد.


این تحریم‌ها در حالی علیه این شرکت چینی اعمال شده است که شرکت‌های آمریکایی از جمله مایکروسافت، آی‌بی‌ام، اوراکل و دل که گفته می‌شود اقلام آن‌ها در این قرارداد موجود بوده، همگی از قرارداد زد‌تی‌ای با ایران اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.



انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم
ارسال نظر
قالیشویی ادیب