دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1393 - 15:04
رویدادهای دانشگاهی

کوتاه از واحدهای سراب، تهران مرکز، شهرقدس، علوم پزشکی، اندیمشک، بافق، شهربابک، شیروان، فارسان و جویبار

ششمین دوره انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان پیرو امام و خط ولایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب‎ برگزار شد.
کد خبر : 7110

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، ششمین دوره انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان پیرو امام و خط ولایت دانشگاه آزاد سراب با حضور مهندس امیر پروال نماینده رئیس دانشگاه در تشکل‌های دانشجویی استان آذربایجان شرقی و شرکت پرشور دانشجویان برگزار شد.


در پایان با حضور دکتر امینی رئیس واحد و حجت الاسلام علیپور مسئول دفتر فرهنک اسلامی از میان آرای اخذ شده بترتیب هفت نفر به نامهای هانی سلوکی، مجید کارکن، محمود محمد تقی‌زاده، فرزانه جهان، نوشین اکبری، محمدرضا باقریان و رضا سهیلی به عنوان اعضای شورای مرکزی و همچنین رسول رضانواز و شیوا اسدی نوران به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.


رقابت داوطلبان آزمون دکتری سازمان سنجش در واحد تهران مرکزی


بیش از ۷ هزار تن از داوطلبان آزمون دکتری سازمان سنجش دردانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی به رقابت پرداختند.


داوطلبان آزمون دکتری سازمان سنجش، روز جمعه ۱۵ اسفند ماه ۹۳ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی به رقابت پرداختند.


رقابت ۷ هزار و ۸۰۰ تن از داوطلبان آزمون دکتری سازمان سنجش سال ۱۳۹۳در مجتمع‌های ولیعصر (عج)، پیامبر اعظم (ص)، نیایش و دانشکده اقتصاد و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در صحت و سلامت به کار خود پایان داد.


نمایشگاه فرهنگی مذهبی سین هشتم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس افتتاح شد


به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه که مقارن با پایان سال ۹۳ و آغاز سال ۹۴ است، دفتر فرهنگ اسلامی به همت هیئت دانشجویی انصار المهدی اقدام به برگزاری نمایشگاهی با عنوان سین هشتم سلام بر فاطمه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس مقابل دانشکده کشاورزی کرده است. روز گذشته مراسم افتتاح این نمایشگاه با حضور جمعی از دانشجویان، کارکنان و استادان به همراه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس و معاونان وی صورت گرفت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس گفت: نمایشگاه سین هشتم سلام بر فاطمه با موضوع ابعاد زندگی حضرت زهرا (س) و لزوم شناخت بیشتر جوانان و دانشجویان از سیره و زندگی آن بانوی بزرگ اسلام و با هدف تاثیر گذاری بر اقشار جوان و دانشجویان نسل جدید ایجاد شده است .


دکتر حسین حسن‌پور درویش افزود: تاثیر گذاری مسائل دینی و حفظ مراسم و سنتهای آئینی هر دو می‌تواند در کنار هم رعایت شود و باید دانشجویان این مهم را بدانند که نمی‌توان به بهانه رعایت سنت ایران باستان اعتقادات و آئین‌های مذهبی را به فراموشی سپرد. لذا نحوه ایجاد نمایشگاه سین هشتم و نیز شیوه چیدمان سفره نورزی و به تصویر کشیدن بیت حضرت زهرا و سیره و زندگی آن بانوی بزرگ اسلام با خلاقیت هایی که از سوی دانشجویان صورت گرفته مبین این مطلب است که ما می‌توانیم در کنار آئین‌های مذهبی و با رعایت اعتقاداتمان سنتهای ایران باستان را نیز زنده نگه داریم و رعایت این دو می‌تواند نسخه مکملی در تداوم و تکامل زندگی ایرانی و اسلامیمان باشد.


پنجاه و دومین دوره امتحان جامع علوم پایه پزشکی برگزار شد


پنجاه و دومین دوره امتحان جامع علوم پایه پزشکی، چهل و دومین دوره امتحان جامع علوم پایه دندانپزشکی، چهل و سومین دوره امتحان جامع علوم پایه داروسازی و پنجاه و پنجمین دوره امتحان پیش کارورزی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران برگزار شد.


دکتر جبرائیل نسل سراجی رئیس مرکز توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بازدید از محل برگزاری آزمون از نحوه مشارکت و همکاری عوامل اجرایی و روند برگزاری آزمون ابراز خرسندی کرد و در گفتگوهای خود با دانشجویان شرکت کننده در آزمون ابراز رضایتمندی و بازخورد مناسب آنان از روند برگزاری آزمون و سئوالات را دریافت کرد.


دکتر امیر عباس لشکری مدیر کل آموزش واحد پزشکی تهران و نماینده تام الاختیار آزمون جامع علوم پایه پیش کارورزی دانشگاه با اعلام اینکه ۸۶۹ داوطلب شرکت کننده در روز پنجشنبه چهاردهم اسفند در آزمون مربوطه شرکت کرده‌اند، گفت: در آزمون جاری واحد پزشکی تهران میزبان ۸ واحد دیگر از جمله، دندانپزشکی تهران، علوم دارویی تهران، شعبه بین الملل قشم، شعبه بین الملل کیش، واحدهای پزشکی قم، شاهرود، ساری و تنکابن بوده است.


مهندس مهرادفر معاون اجرایی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر هاشمیان رئیس دانشکده داروسازی، دکتر احمدی معاون آموزشی واحد علوم دارویی و همچنین دکتر علی سلگی مشاور اجرایی رئیس دانشگاه، دکتر پورخوشبخت قائم مقام معاون آموزشی دانشگاه، دکتر ادهمی رئیس دانشکده پزشکی و دکتر صاحب الزمانی معاون آموزشی این دانشکده، با بازدید کامل از حوزه‌های امتحانی آزمون در گفتگوهای خود با دانشجویان نقطه نظرات آنان را دریافت و مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.


دیدار هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک با خانواده شهید شجاع الدین مرادی مطلق


اعضاء هیئت رئیسه، مسئول بسیج کارکنان و مسئول بسیج دانشجویی واحد در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دکتر میرزاده در تکریم خانواده‌های معظم شهدا در دیدار با خانواده معظم شهید شجاع الدین مرادی مطلق با آرمان‌های شهدا و امام شهدا عهد و پیمانی دوباره بستند.


دکتر امین رضا جمشیدی رئیس واحد اندیمشک با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ارزش‌هایی است که در تاریخ این سرزمین شکل گرفته و همیشه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است.


وی افزود: جامعه ما مرهون جانفشانی‌های جوانانی است که از خون خود گذشتند تا سرافرازی و عظمت را برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورند و ما نیز وظیفه داریم راه شهدا و امام شهدا را ادمه دهیم و در سنگر علم و دانش برای پیشرفت این سرزمین از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.


شهید شجاع الدین مرادی مطلق در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ و در منطقه شلمچه به فیض شهادت نایل آمد.


برگزاری آئین سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) در دانشگاه آزاد اسلامی بافق


مراسم ویژه سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) در دانشگاه آزاد اسلامی بافق برگزار شد. در این آئین که با همت دفتر فرهنگ اسلامی و به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) در محل سالن کنفرانس دانشکده تحصیلات تکمیلی برگزار شد، مدیران، کارکنان و دانشجویان دانشگاه حضور داشتند.


در این مراسم سید سعید حسینی مداح نوجوان اهل بیت عصمت و طهارت _که حائز رتبه بر‌تر کشوری هم شده است _ به ذکر اشعاری در وصف فضایل و رثای حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و حاضران در سوگ آن بانوی دو عالم به نوحه و عزاداری پرداختند.


برگزاری مسابقات قرآن و عترت ویژه کارکنان در واحد شهربابک


چهارمین دوره مسابقات کتبی قرآن و عترت در بخش‌های ترجمه فارسی قرآن کریم، زیارت عاشورا و نهج البلاغه ویژه کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر بابک برگزار شد.


دکتر محمد محمودی رئیس واحد شهربابک گفت: مسابقات قرآن و عترت بهترین فرصت برای آشنایی با فرامین قرآنی و سیره معصومین (ع) و الگو گرفتن از آنان در زندگی است.


در ادامه فائقه پروین مسئول کانون قرآن و عترت واحد با ابراز خورسندی از شرکت کارکنان در این دوره از مسابقات افزود: مسابقات قرآن و عترت از برکات و موهبتی الهی است که خداوند آن را به دانشگاه آزاد عطا کرده است.


انتصاب معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان


معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان منصوب شد.


رجب فخرائیان از اعضای هیئت علمی واحد شیروان بنا به پیشنهاد رئیس واحد شیروان و موافقت معاونت هماهنگی استان خراسان شمالی به سمت معاونت دانشجویی واحد شیروان منصوب شد.


فخرائیان طی سال های ۱۳۷۷ الی ۱۳۸۴ به مدت ۷سال معاونت پژوهشی و از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۶ به مدت یک سال معاونت آموزشی و همچنین از سال ۱۳۸۷ تا۱۳۹۰ به مدت ۳ سال معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیروان را عهده دار بود.


وی فارغ التحصیل دکتری در رشته ادبیات فارسی از دانشگاه فردوسی مشهد است و تاکنون مقالاتی در زمینه ادبیات فارسی به زیور چاپ آراسته است.


قهرمانی تیم فوتسال واحد فارسان در مسابقات جام فجر دانشگاه‌های شهرستان


مسابقات فوتسال چهار جانبه دانشگاه‌های شهرستان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی فارسان برگزار شد که در این مسابقات تیم دانشگاه‌های پیام نور، هنر، علمی - کاربردی و آزاد اسلامی به رقابت پرداختند.


در فینال مسابقات فوتسال چهار جانبه دانشگاه‌های شهرستان که با حضور دکتر کاظمی معاون هماهنگی استان برگزار شد، تیم واحد فارسان و پیام نور جونقان به رقابت پرداختند که تیم واحد فارسان با تفاضل دو گل به قهرمانی رسید.


حسین حیدری رئیس واحد فارسان موفقیت این تیم را نتیجه پیگیری‌ها، تمرینات منظم و زحمات سرپرست تیم دانست و افزود: واحد فارسان در حال برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات دانشگاه‌های استان بوده و آمادگی میزبانی این مسابقات را دارا است.


حضرت فاطمه زهرا منبع فضائل و خوبی‌های علم است


مراسم شهادت ام‌ ابیها، حضرت زهرا (س) در مسجد صاحب‌الزمان واحد جویبار برگزار شد.


حجت‌الاسلام ابوالحسن قلی‌پور، مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد جویبار ابتدا ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) را به حاضران تسلیت گفت و از خداوند متعال مسئلت کرد که توفیقی شامل حال همگان شود تا بتوانیم بهره‌های فراوانی از این الگوی بر‌تر آسمانی ببریم و در زندگی فردی و اجتماعی از ابعاد منحصر به فرد زندگی آن حضرت استفاده کنیم.


مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد جویبار افزود: شخصیت حضرت زهرا (س) براساس آموزه‌های قرآنی و بیاناتی که از ناحیه امامان معصوم به خصوص پیامبر گرامی اسلام به ما رسیده است و شخصی همانند او نیامده و نخواهد آمد او اسوه برای همه انسان‌های عالم است و دارای ویژگی‌ها و خصائصی است و مرد و زن این عالم می‌توانند از این الگو بهره گیرند حضرت فاطمه زهرا (س) منبع فضائل و خوبی‌های عالم است.


برگزاری جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در واحد سراوان


جلسه پرسش وپاسخ دانشجویی با حضور هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان در سالن امیرالمومنین‌علی (ع) دانشکده علوم انسانی این واحد دانشگاهی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در ابتدای جلسه احمدرضا طاهری رئیس واحد سراوان ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه، دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب و نظام برشمرد و عنوان کرد: دانشجویان به عنوان رکن اساسی دانشگاه همواره در کانون تصمیم‌گیری و مطالبات به حق از مسئولین دانشگاه هستند.


در ادامه جلسه دانشجویان سوالات خود را درباره موضوعات مختلف مطرح و رئیس و اعضای هیات رئیسه واحد پاسخگوی آنان بودند و در نهایت پس از جمع‌آوری فرم نظر سنجی 75 درصد از دانشجویان برگزاری جلسه را خیلی خوب ارزیابی کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته