دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1394 - 17:09

گرامیداشت مقام شهدا با کاشت ۲ هزار و پانصد اصله درخت در واحد نجف‌آباد/ هر دانش‌آموز سما، یک درخت کاشت

همزمان با ۱۵ اسفند روز درختکاری، آیین نکوداشت یاد و نام شهدای شهرستان نجف آباد و کاشت ۲۵۰۰ اصله نهال به یاد شهدا با حضور مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان، معاونان و مدیران اجرایی، روسای دانشکده‌ها و گروهی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار شد. 
کد خبر : 71097

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف آباد، سید محمد امیری در آئین روز درختکاری و بزرگداشت مقام شامخ شهدا با اشاره به رشادت‌های ۲ هزار و پانصد شهید شهرستان نجف آباد گفت: «شهدا حق بزرگی بر گردن ملت ما دارند. عزت، افتخار، آسایش و عظمت ما در عرصه‌های بین الملل، بدون شک مرهون ایثار و از خود گذشتگی‌هایی است که فرزندان این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس از خود نشان دادند. امروز به پاسداشت رشادت‌های آن‌ها و اعلام این نکته که هرگز شهدا را فراموش نخواهیم کرد، همچنین بزرگداشت روز درختکاری و افزایش فضای سبز دانشگاه و شهرستان نجف آباد، ۲ هزار و پانصد اصله درخت را به نام تک تک شهدای والا مقام این شهرستان غرس می‌کنیم تا از این طریق وفاداری خودمان را به حفظ و گسترش فضای سبز اعلام کنیم.»



عضو شورای دانشگاه آزاد اسلامی با مروری بر مشکلات کشور و جهان در بخش محیط زیست افزود: «آلودگی آب و هوا، کاهش بارندگی‌ها و به دنبال آن کم آبی و خشکسالی در حال حاضر به بزرگ‌ترین دغدغه کشور و بسیاری از نقاط دنیا تبدیل شده است. با این وجود همکاران من در واحد نجف آباد نسبت به حفظ منابع موجود و افزایش فضای سبز دانشگاه به صورت سالانه اهتمام جدی داشته‌اند. دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در زمینه آبیاری درختان به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز است و علاوه بر آن با ایجاد تصفیه خانه و تصفیه فاضلاب دانشگاه، کلیه نیازهای فضای سبز دانشگاه را تامین کرده است.»


امیری خطاب به دانشجویان گروه محیط زیست که در این مراسم حضور داشتند گفت: «گروه محیط زیست باید هر چه سریع‌تر پژوهشکده محیط زیست را راه اندازی کرده تا دانشجویان این رشته بتوانند علاوه بر تحقیق و پژوهش در زمینه فضای سبز و درختان، در دیگر حوزه‌های محیط زیست به صورت علمی و کاربردی وارد شوند و نیاز فعلی جامعه مانند کمبود آب و آلودگی هوا را برطرف سازند. شما باید در این زمینه برای سراسر کشور الگو باشید و دیگر مراکز و سازمان‌های مرتبط، شما را الگو و سرمشق خود قرار دهند.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد خاطر نشان کرد: «سنت دیرینه کاشت درخت نباید منحصر به یک روز خاص باشد. امروز روز نمادین این حرکت فرهنگی است. ما باید همیشه به فکر حفظ و گسترش طبیعت و فضای سبز باشیم. هر کدام از این درختان به مثابه یک موجود زنده برای ما هستند. باید همانطور که به انسان‌ها احترام می‌گذاریم به درختان که موجوات زنده الهی هستند نیز احترام بگذاریم و روز به روز چنین فضاهایی را احیا کنیم و با کاشت درخت، طبیعت و زیبایی‌های آنرا برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.»


در روز درختکاری هر دانش آموز مدارس سما نجف آباد، یک درخت کاشت



دانش آموزان مدارس سما واحد نجف آباد هم همزمان با روز درختکاری و برگزاری آیین نکوداشت 2500 شهید شهرستان هر کدام یک درخت کاشتند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف آباد، با فرارسیدن هفته منابع طبیعی وروز درختکاری و پیرو پیام معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما، مبنی بر ادای دین دانش آموزان و دانشجویان سمایی در توسعه فضای سبز در جامعه، مراسم درختکاری در مدارس سما نجف آباد برگزار شد. دانش آموزان سمایی به مناسبت این روز با ادای احترام به محیط زیست و احیاء آن، با کاشت نهال به استقبال سال نو رفتند.


در این مراسم که برای زیبا سازی مدارس وترویج فرهنگ کاشت ومراقبت از درختان انجام گرفت، ۱۶۰۰اصله نهال غرس شد. دانش آموزان سمایی، نهال‌های جوان را در دل طبیعت کاشتند تا به درختانی سرسبز بدل گردند و به سهم خود گامی در آبادی کشورشان بردارند. همزمان در آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما نیز ۴۰ اصله نهال کاشته شد. اسداله خاکی معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما نجف آباد ضمن گرامیداشت این روز وبا حضور در این مراسم در کاشت تعدادی از درختان مشارکت کرد. اجرای نمایشنامه «طبیعت ما» توسط گروه هنری، به منظورترویج فرهنگ درختکاری و حفظ منابع طبیعی ویژه دانش آموزان مقاطع ابتدایی، از دیگر برنامه‌هایی بود که به مناسب روز درختکاری برگزار شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب