دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1394 - 15:15

رونمایی از بزرگترین نهضت درختکاری در کشور

هفته منابع طبیعی در ایران هرساله از 15 تا 22 اسفندماه برگزار می‌شود و نخستین روز این هفته با عنوان روز درختکاری نامگذاری شده است که در آن آحاد مختلف جامعه تشویق و ترغیب به کاشت نهال می‌شوند.
کد خبر : 71051

به گزارش گروه اجتماعی آنا، محمدهادی حیدرزاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تشریح اهمیت این روز در فرهنگ و سنت دینی و اسلامی ایرانیان گفت: اگر تلاش مستمر برای حفاظت از محیط زیست به عنوان یک اصل به منظور دستیابی به توسعه پایدار به انجام نرسد، حیات انسانی و جانوری روز به روز به زوال و نابودی نزدیک خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه سالانه هزاران هکتار از جنگل ها و درختان جهان بر اثر بی مبالاتی بشر رو به نابودی میرود، افزود:قطعا این موضوع اکوسیستم حیات بشری و ریه تنفسی کره زمین را با مشکلات جدی روبه‌رو خواهد کرد.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: با توجه به تغییرات زیادی که در اکوسیستم حیاتی بوجود آمده است، فرهنگسازی و آموزش های زیست محیطی در قالب مهربانی با طبیعت می‌تواند گره‌گشا باشد.


وی تصریح کرد: آموزش کاشت درخت و احیای این سنت در بین خانواده ها و تربیت فرزندان جهت نگهداری از امانت الهی برای آیندگان، می‌تواند حس صیانت از طبیعت را در آنها افزایش دهد.


حیدرزاده با تبیین اینکه اگر هر ایرانی در طول حیات خود تنها یک درخت بکارد، تاثیر بسزایی در افزایش سرانه فضای سبز شهر خواهد داشت، اظهار داشت: امروزه زندگی شهری و آپارتمان نشینی، مشکلات بسیاری را برای شهروندان بوجود آورده و به نوعی سلامت افراد جامعه با کم تحرکی و دوری از طبیعت به مخاطره افتاده است.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه نهضت درختکاری فرصت مناسبی برای مشارکت همه شهروندان در احیاس طبیعت و کاشت درختان خواهد بود، گفت: طرح نهضت درختکاری با شعار " هر ایرانی یک درخت" همزمان با هفته منابع طبیعی و درختکاری به همت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران طی هفته جاری در پارک طبیعت پردیسان آغاز به‌کار خواهد کرد.


حیدرزاده در پایان اظهار امیدواری کرد تا شهروندان با مشارکت در این طرح در پاسداشت طبیعت و انتقال امانت به آیندگان نقش موثری داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته