دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1394 - 13:46

تور آسیایی ظریف امشب آغاز می‌شود؛ مقصد اول اندونزی

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان تور آسیایی خود را از امشب آغاز خواهد کرد.
کد خبر : 71008

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری آنا، ظریف سال 1394 را با سفر به شش کشور آسیایی به پایان خواهد رساند. او امشب در اولین مقصد از این سفر 10 روزه عازم اندونری خواهد بود.


وزیر امور خارجه قرار است در اندونزی در اجلاس فوق‌العاده سران سازمان همکاری‌های اسلامی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران شرکت کند. پیشنهاد ابن جلسه در جاکارتا از سوی کشورهای اسلامی برای تهدیدهایی علیه قدس و فلسطین طرح شده است.


رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه این سفر به سنگاپور، تایلند، برونئی، نیوزلند و استرالیا سفر خواهد کرد.


حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه، روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر وزیر امور خارجه گفت: «سفر آسیایی ظریف از 15 اسفند با سفر به جاکارتا آغاز خواهد شد. اجلاس فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در مورد موضوع فلسطین در جاکارتا برگزار خواهد شد و وزیر امور خارجه کشورمان به نمایندگی از ایران در این اجلاس شرکت خواهد کرد.»


انصاری هم‌چنین به سفر رییس دستگاه دیپلماسی کشور به کشورهای تایلند، برونئی، نیوزیلند، استرالیا و سنگاپور در چارچوب همین تور آسیایی اشاره و اعلام کرد: «در این سفر یک هیات اقتصادی وزیر امور خارجه را همراهی می‌کند.»


این دیپلمات ارشد کشورمان با اشاره به تلاش دستگاه دیپلماسی و کشور برای استفاده حداکثری از فضای پسابرجام و ظرفیت آزاد‌شده ببه منظور گسترش مناسبات با کشورهای مختلف از جمله کشورهای آسیایی تصریح کرد: «در این سفرها مناسبات اقتصادی از جمله اولویت‌هاست و در مورد همکاری‌های سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی نیز رایزنی و گفت‌وگو خواهد شد.»


ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه، نیز امروز با بیان اینکه در جریان این سفر، مسائل بین‌المللی منطقه‌ای دو جانبه‌ای مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد:‌ «مسائل سیاسی و اقتصادی و همچنین وضعیت ایرانی‌ها در برخی از کشورها نیز از جمله دیگر موضوعات مورد توجه در جریان این سفر خواهد بود.»


رحیم پور با بیان اینکه این سفر یک تور آسیایی کامل در شرایط پس از برجام است، بیان کرد:‌ «این سفر، سفری مهم و تعیین‌کننده در گسترش روابط ایران با حوزه شرق محسوب می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته