دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1394 - 13:20

پیام تسلیت مسئولان کشوری و لشکری به مناسبت درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی

برخی از مسئولان دولتی امروز -شنبه 15 اسفندماه- هم با صدور اطلاعیه‌ها و پیام‌های جداگانه در گذشت آیت‌الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی را تسلیت گفتند.
کد خبر : 71006

به گزارش ایرنا، حجتالاسلام مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری با صدور پیامی درگذشت آیت الله واعظ طبسی را تسلیت گفت.


وی در این پیام گفت: ارتحال اندوهبار عالم مجاهد و مبارز نستوه آیت الله واعظ طبسی موجب تاسف و تاثر عموم هموطنان عزیز و دلباختگان آستان ملک پاسبان حضرت علی بن موسی الرضا (ع)به ویژه مردم شریف و قدرشناس خطه خراسان شد.


انصاری افزود: آن عالم فرزانه از نخستین روزهای نهضت اسلامی شجاعانه در کنار پیشوای بزرگ آن، حضرت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی قرار گرفت و پس از پیروزی نیز تا آخرین لحظات زندگی پر ثمر خود همواره در خدمت مردم و نظام و در سنگرهای گوناگون پر تلاش و موثر ظاهر شد.


معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری اظهار داشت: آثار فاخر و ماندگار آن مدیر توانا در توسعه آستان قدس رضوی و دیگر عرصه های مهم، صدقه جاریه و شجره طیبه ای است که قرن ها زائران و مجاوران مشهد الرضا (ع) را بهره مند خواهد کرد.


انصاری ادامه داد: این مصیبت سنگین را به رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام، حوزه های علمیه و همه یاران امام راحل و مردم شریف خراسان بزرگ به ویژه خاندان معزز آن عالم ربانی تسلیت می گویم.


پیام تسلیت معاون اجرایی رئیس‌جمهوری


محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری نیز در پیامی ارتحال آیت الله واعظ طبسی را تسلیت گفت.


شریعتمداری در این پیام گفت: آیت الله واعظ طبسی از مجاهدان در راه خدا و مبارزان نستوه با نظام شاهنشاهی پس از هشتاد سال زندگی پر افتخار و منفعت برای جامعه اسلامی که تلاش و کوشش در آن تا آخرین روزهای زندگی این عالم اسلامی ادامه داشت، ندای حق را لبیک و دار فانی را وداع و به سوی معبود شتافت.


معاون اجرایی رییس جمهوری افزود: امام خمینی (ره) در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی، ایشان را به سرپرستی و سپس تولیت آستان قدس رضوی، در حکمی که عمق اعتماد و اعتقاد امام راحل (ره) را به ایشان نشان می داد، منصوب فرمودند.


وی اظهار داشت: این حکم که در دوران زعامت رهبر معظم انقلاب نیز تنفیذ شد، منشاء ارائه خدمات فراوانی به استان قدس رضوی شد، که مشهودترین آنها توسعه فضای زیارتی حرم مطهر امام رضا (ع) از حدود ١٢ هکتار به حدود صد هکتار در ایام تولیت ایشان است.


شریعتمداری ادامه داد: امام راحل (ره) در باره ایشان طبق نقل، زمانی فرمودند «من به شما از دو حیث ارادت دارم، بخاطر خودتان و به خاطر مرحوم والدتان، چه بسیار افرادی غیرمسلمان بودند که تحت تأثیر منطق، کلام مؤثر و پرجاذبه او به اسلام مشرف شدند و در کشورهای عربی موقعیت ویژه ای داشت.»


وی در این پیام گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در سوگ ایشان فرمودند «اینجانب برادر مهربان و همسنگر دوران غربت و شدت پیش از انقلاب و همکار سخت کوش سالهای پس از انقلاب را از دست داده و از خداوند رحیم پاداش شایسته و غفران و رضوان الهی را برای ایشان مسألت می کنم.»


شریعتمداری ادامه داد: خدا این مرد بزرگ را که در دوران پیش از انقلاب و در جریان مبارزات سختی های فراوان کشید و نقششان به خاطر زهد و کتمانی که داشت کامل شناسانده نشد و حتی در دوران پس از انقلاب گاهی مظلوم واقع شد و هیچگاه در مقام دفاع برنیامد در جوار رحمتش با اولیاء و انبیاء محشور فرماید و از فیوضات خاصه امام هشتم (ع) و امام زمان (عج) برخوردار گرداند.


پیام تسلیت وزیر اطلاعات به مناسبت در گذشت مرحوم واعظ طبسی


وزیر اطلاعات به مناسبت در گذشت آیت الله عباس واعظ طبسی پیام تسلیتی منتشر کرد.


متن پیام تسلیت حجت الاسلام سیدمحمود علوی به این شرح است:


«ارتحال عالم بزرگوار و خادم حرم مطهر رضوی، حضرت آیت الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی رحمه الله علیه، ثلمه‌ای بزرگ در سلسله معزز روحانیت انقلابی و فرهیخته پدیدآورد.


بی‌تردید، نقش شخصیت و همیت آن مرحوم در همراهی با بنیان‌گذار عظیم الشان جمهوری اسلامی ایران از آغاز دوران مبارزات تا پیروزی انقلاب اسلامی، بی بدیل بود.


همچنین خدمات، فداکاری‌ها و ماندن در زمره ی یاران وفادار رهبر فرزانه ی انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (دام عزه)، صفحات ماندگاری در تاریخ زندگی پر شکوه این عالم جلیل القدر ایجاد نمود و انتهای عمر شریفش استمرار یافت.


اینجانب با توسل به مضجع پاک امام هشتم (علیه السلام) به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و روحانیت معزز و خانواده مکرم و داغدار ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان، شادی و علو درجات برای روح بزرگ ایشان طلب می‌نمایم.»


وزیر دفاع درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی را تسلیت گفت


سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، به مناسبت درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی پیام تسلیتی صادر کرد.


متن این پیام به شرح زیر است:


«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا


ارتحال ملکوتی مجاهد نستوه و مبارز خستگی‌ناپذیر، یار دیرین و صدیق حضرت امام (ره) و برادر و همسنگر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) موجب تاثر و تالم گردید.


بی‌تردید فقدان این عالم وارسته که در طول عمر بابرکت خویش منشا خدمات و اقدامات بزرگی برای ایران اسلامی به ویژه خطه خراسان و زائران بارگاه ملکوتی امام علی بن موسی‌الرضا(ع) بود، ثلمه‌ای بزرگ و جبران‌ناپذیر به شمار می‌رود.


اینجانب این ضایعه مؤلمه را به پیشگاه مقدس حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، خادمان شریف حرم رضوی، ملت بزرگ ایران، مردم خراسان رضوی، جنوبی و شمالی به ویژه خانواده مکرم ایشان تسلیت عرض نموده از خداوند سبحان برای آن عالم جلیل‌القدر علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.»


پیام تسلیت استاندار تهران در پی درگذشت آیت الله واعظ طبسی


استاندار تهران در پیامی درگذشت آیت الله واعظ طبسی را تسلیت گفت.


متن پیام حسین هاشمی به این شرح است:


«در گذشت خسارت بار خادم آستان ملک پاسبان حضرت ثامن الحجج (ع) و یار وفادار امام راحل و مقام معظم رهبری، مرحوم آیت الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی موجب تاسف و تاثر عمیق اینجانب شد.


آن عالم روشن ضمیر و نیک سرشت در طول دوران پر افتخار حیات طیبه، خدمات ماندگاری از خود برجای گذاشت.


حضور مستمر و اثر بخش در مبارزات دوران ستمشاهی و همچنین نقش آفرینی کارآمد در سال های پس از پیروزی انقلاب همچون نگینی درخشان در کارنامه خدمات سیاسی و اجتماعی آن مرحوم می درخشد.


خدمت صادقانه به حریم مقدس حضرت رضا(ع) در طول بیش از سی و هفت سال و همچنین رسیدگی مداوم به امور زائران و مجاوران امام رئوف از او نامی نیک و جایگاهی رفیع در ذهن همگان به وجود آورد.


اینجانب ضمن عرض تسلیت به پیشگاه رهبر فرزانه انقلاب، خانواده داغدار آن عالم ربانی و همچنین مردم شریف و قدرشناس استان خراسان رضوی از خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیاء را برای آن فقید سعید مسئلت می‌دارم.»


پیام تسلیت فرمانده کل سپاه


همچنین سرلشکر جعفری، فرمانده کل سپاه، با صدور پیامی ارتحال عالم مجاهد، آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی را تسلیت گفت.


متن پیام فرمانده کل سپاه به این شرح است:


«ارتحال جانسور عالم جلیل القدر "مرحوم آیت الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی" تولیت ارجمند آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان و عضو مجلس خبرگان رهبری، مبارزه نستوه و یار وفادار حضرت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) موجب تأثر گردید.


بی‌شک نقش مبارزاتی ایشان در دوران مبارزه علیه رژیم طاغوت و اهتمام ویژه ایشان در تبعیت از ولی امر مسلمین و وفاداری به آرمانهای نظام اسلامی در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت و به یادگار خواهد ماند.


اینجانب ضایعه مؤلمه این عالم ربانی را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، روحانیت معزز، مردم ولایتمندار خراسان و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و ضمن آرزوی علو درجات برای آن مرحوم، برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندم.»


پیام تسلیت فیروزآبادی در پی درگذشت آیت الله واعظ طبسی


همچنین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ارتحال آیت الله واعظ طبسی را تسلیت گفت.


متن پیام سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی به این شرح است:


«ارتحال عالم ربانی، مجاهد نستوه، روحانی انقلابی، ولایی و بصیر "آیت الله شیخ عباس واعظ طبسی(ره)" یار صدیق و دیرین انقلاب، امام (ره) و رهبری معظم، که خطه شریف و شهیدپرور خراسان و بلکه جای جای میهن اسلامی را در سوگ و اندوهی عمیق فرو برده است را به ساحت مقدس حضرت بقیه ا... الاعظم (ارواحنا فداه)، آن رهبر عزیز و سوگوار، بیت مکرم ایشان و نیز آحاد و اقشار ملت ایران تسلیت عرض می‌نمایم.


بی شک کارنامه درخشان و الهام بخش خدمات و مجاهدت‌های خالصانه و خستگی ناپذیر آن فقیه عالیقدر و ارجمند که در مسیر نهضت اسلامی و همراهی با امام راحل (ره)، جلوه‌های شکوهمندی در تاریخ مبارزه ملت ایران با طاغوت پهلوی و اربابان جنایتکار آن ثبت کرده است و پس از پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز در تبعیت از ولایت فقیه و رهبری انقلاب اسلامی و مجاهدت در عرصه‌های مختلف تبلور معنادارتری یافته است، برای همیشه ماندگار و منشأ همت و حرکت جهادی و ایمانی در این سرزمین خواهد بود.


تولیت عالمانه و مدیریت مدبرانه آستان قدس رضوی و سکان داری وحدت و یکپارچگی مردم خراسان در دفاع از اسلام عزیز و ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی و حضور مصمم و تاریخ ساز آنان در صحنه‌های نیاز انقلاب، به آن "برادر همدل، همزبان و مهربان و همکار سخت کوش" حضرتعالی اعتبار ویژه‌ای نزد عاشقان و شیفتگان حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (علیه آلاف التحیه والسلام ) بخشیده است.


با قلبی آکنده از اندوه، بار دیگر مصیبت فقدان آن روحانی محبوب، مجاهد صادق و خادم مخلص حرم رضوی را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی تعزیت عرض نموده و از خداوند رحمان و رحیم برای آن فقید سعید غفران و رضوان الهی و برای بیت مکرم و تمامی علاقمندان وی صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌کنم.»


انتهای پیام/

برچسب ها: درگذشت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته